Tudomány

Villanyautó kontra bicikli

Egy kerékpárosnak nagyobb lenne a szén-dioxid-kibocsátása mint egy elektromos autónak?

“Egy kerékpárosnak nagyobb a szén-dioxid-kibocsátása, mint egy elektromos autónak, így a kerékpár környezetszennyezőbbé vált, mint a modern autók.”

Ezekkel a szavakkal is reklámozza a világ egyik legnagyobb autógyártója az új hibrid autóját. Ebben az autóban még az utasok is kevesebb széndioxidot lehelnek, mert nyugalmi helyzetben vannak.

Az Emberibb Parkolásért Mozgalom csatlakozik ehhez a kijelentéshez, és szeretné elterjeszteni a villanyautókkal a kerékpározás látszólagos “zöld hatalmát” – írja az Országos Sajtószolgálat.

Ez mind igaz, de ha szó szerint értelmezzük a szöveget, akkor a sportolás közbeni szén-dioxid-kibocsátást környezetszennyezésnek kellene minősítenünk. Sőt, magát a levegővételt is.

Arról nem is beszélve, hogy a villanyautót működtető elektromos áramot ugyanúgy erőművek termelik – ráadásul nagyrészt még fosszilis tüzelésű erőművek -, mint bármilyen más jelenleg hasznosított energiát, így az elektromos autók csak feltételesen nevezhetők jelenleg “zöldnek”.

Előállításukhoz, üzemeltetésükhöz még mindig sokkal de sokkal több széndioxid jut a légkörbe, mintha egy kerékpáros biciklire pattan, és kiteker a közeli parkba vagy erdőbe. Vagy, csak hogy lélegezhessünk és éljünk, egyszerűen levegőt veszünk.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik