Egy új Föld felfedezése 2011-ben?

2011 májusára felfedezhetjük az első Föld-szerű exobolygót.

Matematikai számítások szerint 2011-ig a csillagászati megfigyelők felfedezhetik az első olyan bolygót, amely lakható lehet az emberek által.

Sam Arsberman és Greg Laughin valószínűségszámítással adta meg a felfedezés feltételezett időpontját, amely a korábbi exobolygó felfedezéseket és az asztrobiológiai esélyeket is figyelembe veszi.

A számításokba a már felfedezett exobolygók tulajdonságaival végezték. Egy skálán határozták meg mi számít Föld-szerűnek és mi nem. A jóslásban egy matematikai program segédkezett, amely így 2011 közepére időzíti a “nagy dátumot”, még pontosabban 2011 májusának elejére. Egy “új Föld megtalálásának” esélye 2011 körül 75 százalék.

Ha mégsem történne meg a nagy felfedezés 2011 közepéig, akkor 2013 végéig a számítás alapján mindenképpen találnak egy egy Föld-szerű bolygót. Ezt segíti a 2009-ben felbocsátott Kepler űrtávcső, és az ehhez kapcsolódó exobolygó-megfigyelő misszió.

KEPLER MISSZIÓ

A NASA Kepler missziójának céja több Föld-méretű exobolygó megtalálása a Naprendszeren kívüli bolygórendszerekben a 2009-ben felbocsátott Kepler űrtávcső segítségével.

A megtalált Föld-szerű bolygónak a csillagok körül meghatározott lakható zónába kell esnie, ahol folyékony állapotban van a víz, és talán élet is létezik.

A program tudományos eredményei komolyan befolyásolhatják az űrkutatás jövőjét.

AJÁNLOTT LINK:

Exobolygó enciklopédia (angol nyelven)