“Dinoszauruszerdőt” fedeztek fel Nagy-Britanniában

A dinoszauruszok korából származó fosszilizálódott erdőt fedeztek fel Nagy-Britanniában: a leletek az úgynevezett Jurassic-partszakaszon kerültek elő.

A 145 millió évvel ezelőtt nőtt tűlevelűek, amelyek egykoron “Anglia” déli részét és “Franciaország” területét borították, leginkább a jelenkori araukária fenyőkhöz hasonlítanak. A fosszilizálódott fák az őskori erdők legjobb állapotban fennmaradt maradványai közé tartoznak..

Mint Paul Kenrick, a londoni Természettudományi Múzeum paleobotanikusa rámutatott, nagy ritkaságnak számít, hogy 3 méteres fatörzsek fennmaradjanak a kőzetben. “A fosszilizálódott fák olyanok, mint a dinoszauruszok – kisebb-nagyobb töredékek kerülnek általában elő, nem egész fatörzsek. Így rendkívül izgalmas feladatnak ígérkezik a struktúrájuk megvizsgálása, amely sok mindent elárulhat a korabeli éghajlatról és arról a környezetről, amelyben a dinoszauruszok éltek” – magyarázta.

A kőfejtőkben dinoszaurusznyomokat fedeztek fel, ahogy őskori krokodilok és teknősök, cápák és halak, valamint apró emlősök fosszíliáit is feltárták.

A fosszilizálódott fákat felfedező Paul Ensom geológus szerint a korabeli állat- és növénymaradványok tanulmányozása révén a tudósok megismerhetik a prehistorikus ökorendszereket.