“Dinoszauruszerdőt” fedeztek fel Nagy-Britanniában

Administrator

2010. 07. 09. 14:24

A dinoszauruszok korából származó fosszilizálódott erdőt fedeztek fel Nagy-Britanniában: a leletek az úgynevezett Jurassic-partszakaszon kerültek elő.

A 145 millió évvel ezelőtt nőtt tűlevelűek, amelyek egykoron “Anglia” déli részét és “Franciaország” területét borították, leginkább a jelenkori araukária fenyőkhöz hasonlítanak. A fosszilizálódott fák az őskori erdők legjobb állapotban fennmaradt maradványai közé tartoznak..

Mint Paul Kenrick, a londoni Természettudományi Múzeum paleobotanikusa rámutatott, nagy ritkaságnak számít, hogy 3 méteres fatörzsek fennmaradjanak a kőzetben. “A fosszilizálódott fák olyanok, mint a dinoszauruszok – kisebb-nagyobb töredékek kerülnek általában elő, nem egész fatörzsek. Így rendkívül izgalmas feladatnak ígérkezik a struktúrájuk megvizsgálása, amely sok mindent elárulhat a korabeli éghajlatról és arról a környezetről, amelyben a dinoszauruszok éltek” – magyarázta.

A kőfejtőkben dinoszaurusznyomokat fedeztek fel, ahogy őskori krokodilok és teknősök, cápák és halak, valamint apró emlősök fosszíliáit is feltárták.

A fosszilizálódott fákat felfedező Paul Ensom geológus szerint a korabeli állat- és növénymaradványok tanulmányozása révén a tudósok megismerhetik a prehistorikus ökorendszereket.

LEAGUE CITY , TX - MAY 20: Residents attend a prayer vigil to remember the victims from the Santa Fe High School shooting at Walter Hall Park on May 20, 2018 in League City, Texas. Last Friday, 17-year-old student Dimitrios Pagourtzis entered the school with a shotgun and a pistol and opened fire, killing 10 people.   Scott Olson/Getty Images/AFP