A Dél-Kaliforniai Egyetemen végzett felmérés szerint a negyven év alatti nők 67 százaléka érzi úgy, hogy az internetes közösségekben való részvételük éppolyan fontos, mint a hagyományos közösségi kapcsolataik. A férfiak közül mindössze 38 százalék vélekedett hasonlóan.
Ez az arány 2007-ben még fordított volt; akkor a férfiak 69, a nőknek pedig 35 százaléka szerint volt fontos a netes közösség.
Az internetes közösségek kategóriájába azonban nemcsak a Facebook és ez ehhez hasonló portálok tartoznak, hanem a különböző szabadidős tevékenységekre, hobbikra, spirituális életre és a politikára szakosodott oldalak látogatóit is ide sorolják.
Michael Gilberd kutató szerint a nők lassabban fogadják el az új technológiákat, ha azonban egyszer megbarátkoztak vele, használatukban a férfiakat is képesek túlszárnyalni.
Az Apple új táblagépének hétvégi premierjén is a férfiak voltak többségben, ez azonban nem jelenti azt, hogy állandósulna a technológiai egyenlőtlenség – hangsúlyozta Gilbert.
A nők általában a társaság miatt csatlakoznak egy-egy közösségi portálhoz, miközben a férfiak – elsősorban a 25-39 év közötti korosztály – a szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó információkért keresik fel az internetet.