215 millió éve jelentek meg a zárvatermők a Földön

Administrator

2010. 03. 23. 08:27

Egy amerikai kutatás szerint a zárvatermő növények már 215 millió éve megjelentek a Földön. Az eddig feltételezett 140-190 millió éves korukhoz képest ez 25-75 millió év eltérést jelent.

A zárvatermők a nyitvatermőkkel együtt alkotják a virágos növényeket, annyi különbséggel, hogy a zárvatermőknél, amelyekhez a növények többsége tartozik, a magkezdeményt magház védi, míg a nyitvatermőknél – például fenyőknél – az szabadon áll.

Amennyiben a kutatás eredménye beigazolódik, alátámaszthatja azt az elképzelést, miszerint az első zárvatermőknek köszönhető bizonyos rovarok létrejötte. A kövületek tanulmányozása azt sugallta, hogy a nektár- és pollenevő rovarok számos csoportja a zárvatermők felbukkanása előtt alakult ki. A mostani, molekuláris alapokon nyugvó kutatás szerint azonban a két csoport evolúciója nagyjából egyszerre zajlott.

A Yale Egyetem kutatói élő növények genetikai anyagát hasonlították össze, és kövületeket is bevontak a vizsgálatba, hogy rekonstruálhassák több mint 150 szárazföldi faj rokonsági kapcsolatát. Eredményeik egybevágtak az eddig kövületek alapján mértekkel, ami a szárazföldi, az edényes és a virágos növények megjelenését illeti. Csupán a zárvatermők kialakulására kaptak teljesen eltérő adatokat.

Nem ez az első példa arra, hogy a kövületek és a molekuláris vizsgálatok alapján becsült kormeghatározás nem esik egybe – magyarázták a szerzők. Volt erre már példa madaraknál és emlősöknél is.

A jelenség egyik lehetséges oka, hogy az első zárvatermők nem voltak elég sokan ahhoz, hogy nyomot hagyjanak kövületek formájában. Egy másik lehetőség, hogy tévednek a molekuláris módszerek.

Michael Donoghue, az amerikai tudományos akadémia folyóiratában megjelent cikk egyik szerzője elmagyarázta, hogy a jelenleg elérhető eszközök és információk alapján a legjobb elemzést végezték el. Egy új módszer segítségével számításaikba be tudták vonni az evolúciós ütem változásait is, pontosabb eredményekhez jutva ezáltal.

A gorgeous female standing behind blinds wearing lingerie and stockings

Az anális szex nem játék

Magukra hagyták haldokló szeretteiket

Elderly 95 years old woman sitting miserably at the table at home and counting remaining coins from the pension in her wallet after paying the bills.