Tech játékteszt

Az Assassin’s Creed Shadows még a Switch 2-n is meglepően jó élmény

assassin's creed shadows nintendo switch 2 teszt
Ubisoft
Assassin's Creed Shadows a Nintendo Switch 2 konzolon.
assassin's creed shadows nintendo switch 2 teszt
Ubisoft
Assassin's Creed Shadows a Nintendo Switch 2 konzolon.
Volt bennem némi szkepticizmus, mikor a Ubisoft hivatalosan is bejelentette, hogy jön az Assassin’s Creed Shadows a nyáron debütált Nintendo Switch 2 konzolra, de a december 2-ai megjelenést követően a játék eloszlatta a félelmeimet, a kompromisszumok és a még javítandó hibák ellenére is.

Idén márciusban jelent meg a 18 éves Assassin’s Creed-széria legújabb, Shadows alcímű epizódja, ami sokak örömére a feudális Japánba reptette vissza a játékosokat.

A programot az elsők között próbálhattam ki, és márciusi tesztemben azt írtam, hogy két homlokegyenest eltérő karaktert kapunk, akik egészen más megközelítést követelnek, ezáltal a korábbiaknál jóval nagyobb változatosságot biztosítva, még úgy is, hogy a játékidő nagy részében most sem csinálunk mást, mint ellenfeleket likvidálunk eltérő helyszíneken, eltérő körülmények között. Utóbbi alatt azt értem, hogy végre visszatért az AC velejét adó normális lopakodás, de akár úgy is dönthetünk, hogy ajtóstul, kivont karddal rontunk a házba – és ez szó szerint értendő.

Minden, amit a Nintendo Switch 2-ről tudni érdemes

A Nintendo legújabb konzoljáról, a Switch 2-ről már közöltünk részletes tesztet. Itt nemcsak azzal foglalkoztunk, hogy milyen használni és miben változott a gép az elődjéhez képest, hanem körbejártuk azt is, mivel lehet rajta játszani, egyáltalán, kinek lehet jó választás, valamint megnéztük, milyen további költségekkel kell számolni az amúgy 210 ezer forintért kínált eszköz megvásárlása után.

Assassin’s Creed Shadows

Az Assassin’s Creed Shadows első körben PlayStation 5, Xbox Series X/S és Windows platformokra jelent meg, nyáron viszont a boltokba került a hibrid Nintendo Switch 2 konzol, és már ekkor tudható volt, hogy a Ubisoft sorozata visszatér a kézikonzolként is használható masinára. Visszatér, hiszen már az első Nintendo Switch is képes volt arra, hogy futtasson néhány olyan korábbi részt, mint például az Assassin’s Creed III (és annak a spin-off epizódja), a Black Flag vagy a Rogue. A széria olyan modern részei, mint az Origins, az Odyssey vagy éppen a Valhalla már túl soknak bizonyultak a PS4 és az Xbox One képességeitől jócskán elmaradó első Switch konzolnak.

Persze az általunk is tesztelt Switch 2 sem egy erőmű, a teljesítménye elmarad a PlayStation 5 vagy az Xbox Series X által képviselttől, ugyanakkor van benne annyi kraft, hogy megbirkózzon a legújabb Assassin’s Creed-játékkal – bár kompromisszumok azért akadnak.

Kellemes meglepetések

A Nintendo Switch 2 verzióhoz a Ubisoft jóvoltából jutottam hozzá, méghozzá digitális változatban, és a kódom aktiválását követően 61 gigabájtnyi adat töltődött le a konzolomra. Az első nagyon kellemes meglepetés a kikerülhetetlen intro és Animus Hub betöltése után következett, hiszen a Shadows című epizódot kiválasztva rögtön megjelent a Continue lehetőség, tehát a Ubisoft Connect porfilomnak hála ott folytathattam a játékot, ahol annak idején PlayStation 5-ön abbahagytam.

Nyilván adott a lehetőség új játék indítására is, amit én is megtettem, hiszen teljesen kikopott az agyamból az irányítás, de azért mindenképpen jár piros pont, hogy felesleges szenvedés nélkül működik a platformok közötti mentésmegosztás.

A második kellemes meglepetés pedig akkor ért, mikor betöltődött a játék, és a vártnál sokkal szebb látvány fogadott. A szép természetesen Nintendo Switch 2 kontextusban értendő, tehát a konzol képességeihez mérten szép a látvány, a PS5-ös és az Xbox Series X-es összehasonlításnak nem látom az értelmét. Amit tudni kell, hogy a játék erősen támaszkodik a mesterségesintelligencia-alapú DLSS képfelskálázó technológiára, így kézikonzol módban 400p, míg a dokkolóba helyezve 648p a natív felbontás, a szoftver ezt javítja fel jóval magasabb értékre. A technológia van olyan fejlett, hogy ebből sokat nem érzékelünk, kompromisszumokat ugyanakkor nemcsak a felbontás terén kell kötni, hanem a megjelenés minőségében is.

Assassin’s Creed Shadows – Nintendo Switch 2 (kézikonzol mód) galéria:

assassin's creed shadows nintendo switch 2 teszt
assassin's creed shadows nintendo switch 2 teszt
assassin's creed shadows nintendo switch 2 teszt
assassin's creed shadows nintendo switch 2 teszt
assassin's creed shadows nintendo switch 2 teszt
20 fotó

A fény- és árnyék kezelése jóval szerényebb, mint a hagyományos konzolokon, illetve számítógépen, és a textúrák minősége sem közelíti a tavasszal tesztelt változatét. A látvány ennek köszönhetően egy kissé „tompa”, ugyanakkor nem győzöm hangsúlyozni, hogy a jelenleg elérhető Switch 2 címekhez képest túlteljesít a Ubisoft játéka.

Ez részben persze annak is köszönhető, hogy a képfrissítés sebességét 30 fps-ben (képkocka per másodperc) maximalizálták a fejlesztők, kézi- és dokkolós módban egyaránt, és lélekben készülni kell arra is, hogy a több tucat karaktert felvonultató, illetve az éjszaka játszódó részeknél azért ennél lejjebb is eshet a másodpercenkénti képkockák száma. Sokak számára ez 2025-ben elfogadhatatlan, én viszont úgy vagyok vele, hogy a Nintendo Switch 2 esetében túl lehet élni ezzel a képfrissítéssel is. Valóban nem olyan „folyékony” a játékmenet, mint mondjuk PlayStation 5-ön, de az én tapasztalataim alapján az általános játékélményre nincs jelentősebb hatással, hogy 30 fps a maximum, amit a konzol képes kipréselni magából.

Kellemetlen meglepetés

Azzal viszont már kevésbé voltam elfogadó, hogy a játék az első órákban többször véletlenszerűen összeomlott, egy hibaüzenet kíséretében visszadobva a Switch 2 kezdőképernyőre. A helyzetet ráadásul az is érthetetlenné tette, hogy nálam csakis a dokkolóba helyezve jelentkezett a probléma, kézikonzol módban egyáltalán nem.

Megkockáztatom, hogy ez egyáltalán nem teljesítménybéli probléma, hiszen a szoftver sosem a legnagyobb harcok között adta meg magát, hanem olyan teljesen átlagos helyzetekben, mint amikor épp az egyik menüben turkáltam.

Ennek okán, és látva, hogy a Switch 2-re szintén kiadott Star Wars Outlaws mellé milyen sűrűn jönnek a frissítések, meg is előlegezem a bizalmat a Ubisoftnak, hogy orvosolni fogják ezt a ritkán felbukkanó, de annál bosszantóbb problémát.

Megér egy misét

Az Assassin’s Creed Shadows kézikonzolos verziója nem mentes a hibáktól, a kompromisszumok is látványosak, ugyanakkor valahol mégis lenyűgöző, hogy a Switch 2 képes futtatni a játékot, méghozzá teljesen élvezhető módon.

Éppen ezért nem csak azoknak merem jó szívvel ajánlani, akiknek csak Nintendo gépe van, de azoknak is, akik – hozzám hasonlóan – jól szórakoztak a legújabb AC-vel, és szívesen magukkal vinnék az élményt egy hosszabb utazásra.

Korábbi tesztjeink Nintendo Switch 2 játékokról:

Kapcsolódó
Kissé identitászavaros az új Assassin's Creed, de még így is nehéz abbahagyni
A játék ugyan szembe köpi saját magát, de Japán, és a teljesen eltérő főszereplők még így is a képernyő elé szögeztek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik