Tech

Kínában már reklámot kell nézni a nyilvános mosdóban, hogy WC-papírt kapjunk

Kínában néhány nyilvános mosdó bevezetett egy sokak által kritizált új rendszert, amely megköveteli az emberektől, hogy megnézzenek pár másodperces reklámokat, mielőtt WC-papírhoz jutnának – írja az NDTV.

A különböző internetes platformokon megjelent videók szerint a felhasználóknak egy QR-kódot kell beszkennelniük a toalettpapír-adagolón, amelyet követően egy rövid reklám jelenik meg a mobiljuk képernyőjén. Ha ezt megnézték, az adagoló kiadja a WC-papírt, azonban eléggé korlátozott mennyiségben. Ha valaki úgy látja, hogy ennyi nem lesz elég, újabb videót kell megnéznie. Amennyiben pedig nem akar reklámot nézni, átszámítva nagyjából 20 forintért kérhet törlőalkalmatosságot.

A közösségi médiában „disztópikusnak, orwellinek” nevezik a lépést, azonban az üzemeltetők szerint a cél egyszerű: a pazarlás megfékezése. 

A kritikusok arra is felhívták a figyelmet, hogy mi van, ha valakinek a mobilja lemerül vagy épp kevés mobilinternete maradt. Nem ez az első alkalom, hogy Kínában ehhez hasonló, megosztó lépéshez folyamodnak: a pekingi Ég templománál már 2017-ben arcfelismerési rendszerrel kötötték össze toalettpapír-adagolókat.

Kapcsolódó
Videón, ahogy összeütközik és lezuhan két repülő autó Kínában
Az egyik repülő autó a földbe csapódott és kigyulladt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik