Tizenöt éve már annak, hogy elindult az Instagram, azonban a fejlesztők sokáig nem hallgattak a felhasználók azon kérésére, hogy adjanak ki egy iPadekre optimalizált alkalmazást. Egészen idáig – írja a TechCrunch.
A Meta által tulajdonolt közösségi oldal ugyanis bejelentette, hogy szeptember 3-án végre kiadott egy iPad alkalmazást, ami azt jelenti, hogy a felhasználóknak már nem mobilos alkalmazást kell használniuk, amely nincs optimalizálva nagyobb képernyőkre, és véget ért annak a kora is, hogy az Instagramot a webes böngészőből kell elindítani.
Az iPad alkalmazás az összes funkcióval rendelkezik, amivel a mobilos app is. A történetek az alkalmazás tetején jelennek meg, a bal oldali oldalsávból pedig a privát üzeneteket, a Keresést, a Felfedezést és az értesítéseket lehet előhívni.
Amikor egy videót nézünk, az oldalsó részen megtekinthetjük az ehhez fűzött hozzászólásokat, az üzenetek lapon pedig megnyithatunk egy adott beszélgetést, miközben a bal oldalon továbbra is láthatjuk majd az összes aktív csevegést.
A cég szerint az új Instagram alkalmazás minden iOS 15.1-es vagy újabb rendszert futtató iPadre elérhető. Az új, tabletes dizájn hamarosan az androidos készülékekre is megérkezik majd.

