Megjelent az első teszteredmény az Apple új, iPhone 16e készülékére vonatkozóan – írja a Macrumors. Az eredményekből egyértelműen látszik, hogyan hatott a teljesítményre a cupertiói cég azon döntése, miszerint a grafikus teljesítményről gondoskodó GPU csak négymagos, ami egyel kevesebb, mint amivel az iPhone 16-ot felszerelték.
A MySmartPrice által észlelt Geekbench 6 Metal benchmark-teszt eredménye szerint az iPhone 16e 24 188 pontot ért el a grafikus tesztelés során, ami körülbelül 15 százalékkal alacsonyabb, mint amit a szeptemberben megjelent, ám jóval drágább iPhone 16 és iPhone 16 Plus esetében rögzítettek. A teljesítménykülönbség abból ered, hogy az Apple egy úgynevezett chip-binned A18 lapkakészletet használt a mobilnál.
Ebben az esetben az iPhone 16e A18 chipje 4 magos GPU konfigurációval rendelkezik, összehasonlítva az iPhone 16 és iPhone 16 Plus 5 magos GPU-val. Azonban, ahogy a teszt is rámutat, a CPU változatlanul 6 magos maradt.
A tesztből az is kiderült, hogy az iPhone 16e 8 GB RAM-mal rendelkezik, ami az Apple Intelligence minimum követelménye, ennek megfelelően az eszközön az aktuálisan legújabb rendszer, az iOS 18.3.1 futott. A lecsökkentett GPU-szám hétköznapi teljesítményre gyakorolt hatásának megméréséhez azonban a mostaninál több tesztelésre lesz szükség.