Minden idők egyik legnagyobb informatikai kimaradásának lehettünk tanúi július 19-én, amikor a CrowdStrike vállalat Falcon Sensor nevű termékével kapcsolatos hiba számos banki szolgáltatót, és a komplett légiközlekedési szektort megbénította, emellett számos több iparágában okozott fennakadásokat.
A cég viszonylag gyorsan lépett, és rövid idő után kiadott egy javítást, ezzel azonban az volt a gond, hogy manuális beavatkozást igényelt minden eszköz esetében. Egy kékhalált produkáló számítógépet ugyanis gyakorlatilag lehetetlen központilag javítani. Ez azonban hosszú időt vesz igénybe, ugyanis a Microsoft becslései szerint nagyjából 8,5 millió eszközt érintett a leállás.
John Cable, a Microsoft alelnöke elmondta, több mint 5000, éjjel-nappal dolgozó mérnököt állítottak rá a hibaelhárításra, írja a hwsw. Amikor egy biztonsági szoftver kernelszintű hozzáféréssel rendelkezik a rendszerhez, hozzáfér a rendszer hardveréhez és szoftveréhez, így okozhatott komoly problémákat a CrowdStrike frissítése is. A cég a jövőben valószínűleg komolyabban korlátozza majd emiatt a harmadik felek szoftvereinek hozzáférését a Windows kernelhez.
A Fortune 500-as cégek körülbelül 25 százaléka tapasztalt fennakadást a kiesés miatt, a legsúlyosabban érintettek főleg légitársaságok, egészségügyi szolgáltatók és banki partnerek voltak. A biztosítási veszteségek várhatóan 540 millió és 1,08 milliárd dollár közé tehetők, ami a teljes pénzügyi veszteség 10-20 százalékát jelenti. A CrowdStrike a jövőben akár jogi problémák elé is nézhet, ha az ügyfelek benyújtják a követeléseiket.