Május 16-án jelent meg PC-re az eredetileg 2020-ban PlayStation 4-re megjelent Ghost of Tsushima: Director’s Cut, és a 13. század végére kalauzoló szamurájos játék kibővített verziója hatalmas sikernek bizonyul. Hivatalos eladási számok ugyan még nincsenek, de a Steam digitális játékáruház felhasználói aktivitását monitorozó SteamDB adataiból már most tisztán kisolvasható, hogy Jin Sakai kalandját – a port hibái ellenére is – imádják a számítógépet előnyben részesítő játékosok.
A megjelenés óta eltelt mindössze négy napban volt olyan időszak, mikor egyszerre 77 154-en indították el a játékot, és ezzel a Ghost of Tsushima olyan korábbi PS-exkluzív programok átiratait előzte be, mint a God of War (csúcs: 73 529), a Horizon Forbidden West (csúcs: 40 462) vagy éppen a Marvel’s Spider-Man Remastered (csúcs: 66 436).
A játékkal a cikkünk írásának pillanatában 39 996-an játszanak, ami több, mint az idei év legsikeresebb játékának, a – szintén a Sony által kiadott – Helldivers 2-nek a játékosszáma, ami pillanatnyilag 32 297. Ehhez persze hozzájárulhat az is, hogy az utóbbi program pozitív megítélése (és játékosbázisa) jelentősen visszaesett, miután a Sony úgy döntött, hogy a játék használatát PlayStation Network regisztrációhoz köti. Ez ugyan egy ingyenes szolgáltatáshoz, de ettől függetlenül több tucat országban elérhetetlen, olyan helyeken is, ahol a Helldivers 2 korábban játszható volt.
A Ghost of Tsushima premierjét ugyanakkor ez sem tudta beárnyékolni, ami olyan szempontból nem meglepő, hogy egy kiváló játékról van szó. Négy évvel ezelőtt, a program PS4-es megjelenésekor készült tesztünkben azt írtuk, hogy „olyan nyílt világú játék, ami hosszú napokra, akár hetekre képes lekötni az embert”.