Tech

Akadozott a Vodafone és a Telekom hálózata, több nagy hazai oldal is elérhetetlenné vált

Az egész ország érintett volt, mostanra helyre álltak a szolgáltatások.

Január 2-án, nagyjából fél 12 magasságában az egész ország területén akadozni kezdett, vagy teljesen elérhetetlenné vált a Vodafone mobil- és internet hálózata. A szolgáltató Facebook-oldalára kitett utolsó bejegyzéshez folyamatosan érkeztek a problémát jelző kommentek az ország minden részéből, és a Digi vezetékes netszolgáltatásnál is akadnak gondok – mindkét cég a 4iG-csoporthoz tartozik.

A Digivel kapcsolatos problémákat a 4iG sajtóosztálya késő délután levélben cáfolta, a cég közleménye szerint a szolgáltatások zavartalanul üzemelnek, és a sajtóban megjelent téves információkat az ügyfélpanaszok sem igazolják.

Hibák ugyanakkor nemcsak a Vodafone-nál merültek fel: a Telekom ügyfelei olyan problémákról számolnak be, hogy nem tudnak hívásokat kezdeményezni a mobilhálózaton, de a kimaradás a jelek szerint a tévés szolgáltatást is érinti.

Ezzel párhuzamosan több nagyobb hazai portál (Origo, Magyar Nemzet, Mandiner) elérhetetlenné vált. Hogy a szolgáltatások problémái és az elérhetetlen oldalak között van-e összefüggés, az egyelőre nem ismert.

A kimaradással és annak okaival, a szolgáltatás helyreállításával kapcsolatban kerestük a Vodafone-t és a Telekomot is, amint reagálnak, frissítjük cikkünket.

A Telekom a hibákkal kapcsolatban egy Facebook-bejegyzést tett közzé (ugyanezt az információt e-mailben válaszként szerkesztőségünknek is elküldték), ami szerint áramellátási hibák miatt a Telekom IPTV, Telekom TV és a mobil hangszolgáltatások akadozhatnak. A cég 15:33-kor kiküldött levelében arról értesítette szerkesztőségünket, hogy a mobilszolgáltatások, valamint az IPTV és Telekom TV szolgáltatások helyreálltak, a vállalat emellett köszöni ügyfelei türelmét.

A Vodafone 13:42-kor érkezett tájékoztatása megerősítette a Telekom által írtakat: a cég közleménye szerint a kimaradást áramszünet okozta az egyik szerverközpontban, a forgalom átirányításának ideje alatt a szolgáltatások az ország több pontján nem voltak elérhetőek. A szolgáltató munkatársai a hibát elhárították, így a mobilszolgáltatások elméletileg ismét zavartalanul működnek.

A szolgáltató ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy néhány mobilkészülék automatikusan nem csatlakozik újra a hálózathoz. Ezekben az esetekben egyszerű megoldás lehet a készülék újraindítása, vagy repülőgép üzemmódba váltása, majd visszaállítása, amely megoldja a problémát. Fontos tudni továbbá, hogy a Vodafone ügyfélszolgálata jelenleg túlterhelt, ezért a szolgáltató kéri az ügyfeleit, hogy az esetleges teendőkkel kapcsolatban a Vodafone Magyarország Facebook oldalát látogassák meg, ahol további információkat találnak.

Kapcsolódó
Öt kedvenc kütyünk 2023-ból, amit még idén is megéri beszerezni
Minden évben összegyűjtjük a mögöttünk lévő esztendő kedvenc elektronikai eszközeit.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik