Nem olcsó az élet, ha autótulajdonosok vagyunk: a tankolás és a töltés ára is elszállóban van, és akkor még nem is beszéltünk olyan költségekről, mint a kötelező biztosítás, a súlyadó, a javítás, vagy az abroncsok cseréje. Jó esetben ez utóbbira csak öt évente, vagy 100 ezer kilométerenként van szükség, ha viszont ennél sűrűbben kerül elő a kérdés, érdemes elgondolkodni a vezetési stílusunkon. A Slashgear összegyűjtött 5 tippet, amivel megmenthetjük a gumijainkat.
Kezdésként érdemes elkerülni a padkákat. Bár a járdaszegély kis sebességnél történő súrolása nincs túl jó hatással a gumiabroncsra, ahogy a felnire sem, egy egyszeri eset valószínűleg nem okoz problémát.
Emellett a futómű beállításaira is érdemes odafigyelni. Ezt a gumiabroncsok felületének ellenőrzésével lehet legkönnyebben kiszúrni. Ha az abroncsok felülete egyenetlenül kopik, az határozottan ilyen problémára utal. További árulkodó jel lehet, ha a jármű oldalra húz, vagy ha a kormánykerék nem egyenes, amikor előrefelé halad, esetleg ha utazási sebességnél az autó érezhetően rázkódik.
Ezt a problémát csak és kizárólag szervízben lehet orvosolni. Amennyiben figyelmen kívül hagyja a problémát, a gumiabroncsok egyik oldala jelentősen gyorsabban fog kopni, amely végül defekthez vezethet. A kerékbeállítási problémák gyakran egynél több abroncsot is érintenek, így ha az egyik kerék kidurran, valószínűleg a másik kerék sem áll messze tőle. Érdemes megjegyezni, hogy rendszeresen ellenőrizzük a keréknyomást is, ugyanis ha leeresztett gumival megyünk huzamosabb ideig, gyorsabban tönkre fog menni.
Egyszerű trükkök, hosszú élet
Az abroncsok egyenletes kopása végett érdemes észben tartani, hogy bizonyos időszakonként felcseréljük a két oldalt található gumikat. Erre azért van szükség, mert ha még a kerékbeállítás és a guminyomás tökéletes is, mind a négy kerék különböző mértékben fog kopni.
A gumiabroncsok forgatása ugyanakkor biztosítja, hogy az eltérések kiegyenlítődjenek, és hatásuk minimálisra csökkenjen — meghosszabbítva ezzel a jármű gumiabroncsainak élettartamát. A gumik forgatásával kapcsolatban azonban van néhány probléma. Az irányított futófelülettel ellátott gumiabroncsok esetében például nem végezhető el ez a művelet. Ennek oka, hogy mind a négy gumiabroncsnak egyforma futófelülettel kell rendelkeznie.
A futófelületi különbségek mellett a téli gumiabroncsok lágyabb keverékből készülnek, mint a normál és a négyévszakos modellek. A keményebb keverékű gumiabroncsoknak el kell érniük egy bizonyos hőmérsékletet ahhoz, hogy teljes mértékben tapadjanak, míg a lágyabb, téli gumiabroncsok nagyobb tapadást tudnak biztosítani, amikor a hőmérő higanyszála egy bizonyos pont alá kúszik. Ez télen rendkívül előnyös, de ha túl sokáig hagyja rajta ezeket a gumikat, valószínűleg tönkreteszi azokat.