Bizonyára mindenki találkozott már olyan idegesítő reklámokkal az androidos mobilján, ami az egész képernyőt beterítette. A felhasználói élményt elrontó reklámok létezésével természetesen a Google is tisztában van, ezért az Android 14-ben várhatóan be fognak mutatni egy új funkciót, amelynek köszönhetően csak azok az appok tudnak majd ilyen értesítéseket küldeni, amelyeknél a felhasználó engedélyt adott rá – írja a GSMArena.
A teljes képernyős reklámok mögött általában az Android operációs rendszer USE_FULL_SCREEN_INTENT nevű jogosultsága áll. Ezt nem azért találták ki, hogy idegesítsék a felhasználókat, inkább a hívásokat bonyolító alkalmazások számára hoztak létre, hogy lássuk, ha befut egy hívás. A hackerek és a adware-ek fejlesztői azonban gyakran visszaélnek ezzel a jogosultsággal, így a tartalmat egy az egyben kitakaró hirdetések jelennek meg sokaknál, teszi hozzá a hvg.
In Android 14, you can manually revoke the USE_FULL_SCREEN_INTENT permission from apps so they can’t send you full-screen notifications.
Later this year, Google Play will auto revoke this permission from newly installed apps that don’t provide calling or alarm functionality! pic.twitter.com/plCSZDz94f
— Mishaal Rahman (@MishaalRahman) August 9, 2023
A technológiai óriás háza tájáról érkező szivárgások szerint azonban az Android 14-re frissítő felhasználók alkalmazásonként tudják majd engedélyezni, vagy épp letiltani ezt a jogosultságot. Amikor felkerül a mobilra egy új alkalmazás, akkor – a hívásokat és riasztásokat kezelő appok kivételével – alaphelyzetben tiltva lesz, tehát a felhasználó kifejezett engedélye után tudnak csak reklámokkal bombázni. A már a mobilon lévő appoknál azonban sajátkezűleg kell majd megvonni a jogosultságot.