Tech

Földbe döngölik a játékosok a The Last of Us PC-s verzióját

SIE
SIE
Technikai problémákra panaszkodó dühös játékosok negatív értékeléseivel van tele a Steam.

Március 28-án hosszú várakozás után végre megjelent a The Last of Us Part I videójáték PC-s verziója (itt a gépigény). A program a 2013-as The Last of Us (ez alapján készült a nemrégiben véget ért HBO-s sorozat) második felújított verziója, ami először tavaly jelent meg, akkor még kizárólag PS5-re. A PC-s The Last of Usra lényegében tíz évet kellett várni, a játékosok ugyanakkor a földbe döngölik a programot. Alig pár órával a megjelenés után, a cikkünk írásának pillanatában

az értékelést leadók 60 százaléka negatív véleményt írt a játékról.

steamdb.info Cikkünk készültekor az értékelők mindössze 36,41 százaléka hagyott pozitív értékelést.

Ennek oka elsősorban a program optimalizálatlansága: rengetegen panaszkodnak technikai problémákra, és egybe mi magunk is belefutottunk, méghozzá a shader építés kapcsán.

A shader compiling lényege, hogy a program felépíti a saját videokártyánkhoz a játék különböző grafikai elemeit olyan formátumba, hogy a videókártya az képes legyen „fogyasztani”.

Mindezt indítás előtt és az egész játékra vonatkozóan. Ha ez nem lenne, akkor a számítógépeken – ahol különböző videókártya típusokkal találkozhatunk – a beállításoktól függetlenül minden olyan effektnél, ami korábban még nem volt a képernyőn, megakadna a játék, mivel a gépnek minden apróságot akkor kellene kitömörítenie és beállítania, amikor az használatra kerül.

Esetünkben a shaderépítés nem kevesebb, mint 70 percet vett igénybe, ráadásul ezt a folyamatot minden alkalommal meg kell ismételni, ha valamiért változás áll be a videókártya illesztőprogramjában – amire manapság azért elég gyakran van példa.

Mi ráadásul még relatíve jól jártunk, hiszen rengeteg játékos még a shader építést követően is váratlan fagyásokra, akadásokra, 3-4 percenként felugró loading feliratokra és elcsúszó hangra panaszkodik – olykor egészen brutális konfigurációk esetében is.

Ezek a problémák ugyan frissítésekkel – elméletileg – orvosolhatók, és szinte biztos, hogy hamarosan lesz is patch a játékhoz, de most már érteni véljük, hogy a játékot kiadó, a sajtópéldányokat máskor hetekkel a megjelenés előtt biztosító Sony Interactive Entertainment ezúttal miért a megjelenés pillanatában küldte ki a tesztverziókat az újságíróknak.

Vélhetőleg azért, hogy a megjelenés napján ne legyen tele az internet olyan cikkekkel, amik arról szólnak, a számítógépekre szánt verzió sok esetben egész egyszerűen játszhatatlan.

Kapcsolódó
Kilenc év után is úgy szippant be a The Last of Us, mintha sosem játszottam volna vele
A legendás játék újrakiadása ugyanúgy a kijelző elé szegezett, mint az első alkalommal.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik