A svájci Alpokban magasan fekvő Saint Moritz városkája a téli sportok egyik hazájaként vált ismertté, 1928-ban ugyanis a második téli olimpiai játékok házigazdája lett. Az elmúlt hétvégén újabb világrekord született a területen, azonban nem a sípályán, hanem a síneken – írja a CNN.
Ez 100 kocsit tett ki, amelyek összesen 2 990 tonnát nyomtak, és majdnem két kilométer hosszúságúak együtt. A 25 új Capricorn elektromos szerelvényből álló, 1 906 méter hosszú konvoj végül egy óra alatt tett meg 25 kilométert az UNESCO világörökség részét képező, látványos Albula-vonalon, a kelet-svájci Preda és Alvaneu között. Ez a terület egyébként végtelen kanyarairól és meredek lejtőiről híres.
A világhírű építőmérnöki mestermű, a Thusis és Saint Moritz közötti 62 kilométeres vonal megépítése mindössze öt évbe telt, annak ellenére, hogy 55 híd és 39 alagút kellett hozzá. Mielőtt 1904 júliusában elkészült volna, a látogatóknak 14 órás, igen kockázatos utazással kellett szembenéznie.
A világhírű Glacier Expressz 1930 óta tartó útvonalának egy részét követve a világrekordkísérlet a látványos Landwasser-viaduktot is érintette. Kevesebb mint 25 kilométer alatt a vonat spirálok, magasba törő viaduktok és alagutak sorozatán megy keresztül a Preda-i 1788 méteres tengerszint feletti magasságból 999,3 méter magasan lévő végállomásig, Alvaneu-ig.
A mostani rekordkísérletet a Rhaetische Bahn (RhB) szervezte, a svájci Stadler vasútépítő cég támogatásával, és talán még érdekesebb, hogy a kísérlet keskeny nyomtávú vasúton történt. A legtöbb svájci és európai vasúttal ellentétben, ahol a sínek között 1,435 méter a szabványos nyomtáv, az RhB sínek között mindössze egy méteres ugyanez.