Régen csak poén volt, ma viszont már valóság, hogy felnő egy generáció, ami jó eséllyel nem tudja, hogy a különböző programokban a mentés ikonja az egykor elterjed adathordozóra, az 1,44 megabaájtos floppy lemezre utal. A felhőszolgáltatások és a több gigabájtos USB-s adathordozók korában ez annyira mondjuk nem meglepő, az már inkább, hogy az említett hajlékonylemezeknek még mindig van létjogosultsága. A Business Insider cikke szerint a floppykat még mindig árulják, javítják és újrahasznosítják, a legnagyobb felvásárlók pedig a légitársaságok.
Az említett cikkben Tom Persky, a floppydisk.com webáruház alapítója mesél a bolt hátteréről, elárulva, hogy rengeteg üzleti ügyféllel dolgozik, az ikonikus hajlékonylemezeknek még a gyógyászatban is komoly szerep jut, de a legtöbb floppy a légitársaságokhoz kerül.
Persky szerint ennek magyarázata, hogy rengeteg légiflottában találni még húszéves gépeket, amiknél a repüléselektronika a gyártásukkor aktuális megoldásokat használja, tehát floppy lemezek segítségével juttathatók adatok az érintett gépek rendszerébe.
A HWSW cikke meg is említi, hogy amikor a British Airways két éve nyugdíjazta a Boeing 747-400-as modelljét, kiderült, hogy a kritikus navigációs adatbázisokat 3,5 hüvelykes floppykról tölti be a rendszer, az új szoftververziókat pedig szintén ilyen lemezekről frissítik 28 naponként.
Az említett gép „leszerelés” idéjén a Pen Test Partner biztonsági cég az évente esedékes Def Con konferencián többek között arról is beszámolt, hogy az ilyen jellegű frissítés egyáltalán nem meglepő, számos légitársaság mind a mai napig használja a hétköznapi számítástechnikából már évekkel ezelőtt kikopott hajlékonylemezeket.