Tech

A jegyeladásba is beszáll a Spotify

Ercin Erturk / ANADOLU AGENCY / AFP
Ercin Erturk / ANADOLU AGENCY / AFP

A koncertjegyek értékesítésébe is beszállna a Spotify zenei platform – írja a Verge. A streamingóriás a hírek szerint egy új weboldalt tesztel Spotify Tickets néven, ahol néhány előadó amerikai koncertjegyére már most is lehet jegyet vásárolni.

A jegyeladási piac eddig sem állt messze a Spotify-tól, ugyanis olyan hatalmas piaci szereplőkkel működik együtt, mint a Ticketmaster, az Eventbrite és a See Tickets. Ezeket a jegyeket jelenleg a Live Events Feed-en keresztül érhetjük el az appon belül, ahol a közeli koncertek között böngészhetünk, és vásárolhatunk jegyet egy harmadik félen keresztül.

A Spotify Tickets újdonsága ehhez képest az lesz, hogy a jegyvásárlást magán a platformon is intézhetjük.

A weboldalon az áll, a vállalat harmadik felek nevében értékesít jegyeket, amelyek közé tartozhatnak a helyszínek, rendezvényszervezők, rajongói klubok és művészek, mint azok nyilvánosságra hozott jegyértékesítő ügynökei. Ez azt jelenti, hogy nem a Spotify fogja meghatározni a jegyek árát, viszont minden vásárlás esetében foglalási díjat számít majd fel. Egyelőre úgy tűnik, a vásárláshoz Spotify-fiók létrehozása szükséges, és a belépők postázására, valamint nyomtatott formában történő megvásárlására nem lesz lehetőség. Továbbá a jegyek viszonteladását is szigorúan tiltják.

Hasonló lépést tervezget a TikTok is. A hónap elején a közösségi oldal bejelentette a Ticketmasterrel való partnerséget, amelynek köszönhetően a felhasználók az alkalmazáson belül vásárolhatnak jegyeket egyes előadók koncertjeire. A TikTok a pletykák szerint egy dedikált zenei streaming appon is dolgozik, amely a Spotify és az Apple Music versenytársa lehet, mivel májusban beadta a TikTok Music név levédésére irányuló kérelmet.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik