Új funkció tesztelésébe kezd a Netflix a jelszómegosztással kapcsolatos visszaélések csökkentése érdekében, írja a TechCrunch. A vállalat egy úgynevezett „add a home”, vagyis „adj hozzá egy otthont” lehetőség bevezetésén dolgozik, amellyel véleményük szerint csökkenthetnék az előfizető személy háztartásán kívüli felhasználók hozzáférését.
A vállalat közölte, az alapcsomaggal rendelkező tagok egy plusz otthont adhatnak hozzá, a standard felhasználók kettőt, a prémium csomagra előfizetők pedig három otthont jelölhetnek meg. Az említett tesztterületeken élő felhasználóknak lehetőségük lesz arra, hogy a fiókjuk beállítási oldalán ellenőrizzék, hol használják a fiókjukat, és akár el is távolítsanak egy-egy otthont a listából.
Nagyszerű, hogy tagjaink annyira szeretik a Netflix filmjeit és tévéműsorait, hogy szeretnék megosztani azokat, de a mai széles körű fiókmegosztás aláássa a hosszú távú céljainkat, hogy folyamatosan fejlesszük a platformot
– mondta Chengyi Long, a Netflix termékinnovációs igazgatója. A szórakoztatóipari óriás szerint ez a teszt az év eleji próbálgatások eredményeit bővítené ki. Idén Chilében, Costa Ricában és Peruban indították el először az „add extra member” funkciót, mely során plusz, a háztartáson kívüli felhasználókért kellett külön pénz fizetni. A funkció lehetővé teszi a háztartások számára, hogy akár két alszámlát is hozzáadjanak egy olyan összegért, ami kevesebb, mint a szolgáltatás alapára.
A cég ugyanakkor leszögezte, új funkcióik nem használnak helyalapú adatokat, például GPS-t. Ehelyett az IP-címet, az eszközazonosítókat és a háztartáson belül a Netflix-fiókba bejelentkezett eszközökre vonatkozó egyéb információkat monitorozzák.
A Netflix az első negyedéves beszámolójakor azt közölte, nagyjából egy évig tart majd, mire bevezethetik a megosztást büntető díjakat. A vállalat becslései szerint jelenleg világszerte mintegy 100 millió háztartás osztja meg felhasználói fiókját, és ebből több mint 30 millió csak az Egyesült Államokban és Kanadában van. Nem ez lesz azonban az egyetlen újítás, hamarosan érkezik ugyanis a reklámos Netflix is, amelyet olcsóbb áron érhetnek majd el a felhasználók.