Tech

Sporteseményekért előszeretettel kattintunk veszélyes weboldalakra

d3sign / Getty Images
d3sign / Getty Images

Egy, kétezer amerikai felnőtt részvételével készült felmérés kimutatta, hogy bár 70 százalékuk úgy érzi, hogy tájékozott a kiberbiztonsággal kapcsolatban, az átlagember még mindig naponta átlagosan 6,5 ​​alkalommal botlik gyanús webhelyre vagy közösségi oldalra – írja a Study Finds.

Az eredmények azt mutatják, hogy csak a megkérdezettek 39 százaléka tudja, hogy a gyanús oldalak rosszindulatú programokat és vírusokat terjeszthetnek. A válaszadók több mint fele (54%) nincs tisztában az aktív és passzív kiberbiztonsági fenyegetések közötti különbséggel.

A felmérés arról is beszámol, hogy a fogyasztók 69 százaléka biztos abban, hogy egy pillantással azonosítani tudja a gyanús webhelyeket. A válaszadók viszont elismerik, hogy szándékosan keresnek fel nem ellenőrzött webhelyeket nagy sportesemények, például a US Open streamelése céljából. Mások azért kattintanak, hogy nehezen beszerezhető dalokat vagy videojátékokat (37%) töltsenek le, vagy nagy kedvezménnyel vásároljanak termékeket (36%).

Ami a jelszavak biztonságát illeti, a legtöbb ember inkább reaktív, mintsem proaktív, és csak akkor tesz lépéseket, ha egy másik eszközről értesítik őket, hogy valaki megpróbált bejutni a fiókjukba. A válaszadók 42 százaléka azt is elismeri, hogy ugyanazt a jelszót használja több weboldalon,

31 százalékuk pedig a születésnapját használja jelszóként.

A kibertérből fakadó, folyamatosan változó kockázatok mellett a válaszadók megjegyezték, hogy átlagosan nyolc, webre és egymással csatlakoztatott eszközük van otthon, például okostévék, termosztátok és okos ajtócsengő. Az ilyen eszközöket használók közel fele (47%) gondolja csak azt, hogy ezek a kütyük biztonsági kockázatot jelentenek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik