A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Magyar Telekom ellen, amiért a cég kampánya során feltételezhetően megtévesztően népszerűsítette a hűségidő vállalása esetére kínált, mobilinternet-forgalomra vonatkozó kedvezményeit.
A hivatal közleménye szerint a vállalat kampányának üzenetei (például hogy 50 százalékos kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban) azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy a meglévő előfizetői díjcsomagjukra vonatkozó, további egy évnyi hűségidő vállalásával igényelhetik az ígért kedvezményeket. A GVH ugyanakkor azt valószínűsíti, hogy egyes ügyfelek csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre, közölték.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása ugyanakkor még nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. A hivatal szerint az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására három hónap áll a hatóság rendelkezésére – ez indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal hosszabbítható meg.