Félretéve korábbi ellentétjeiket, közösen kezd önvezető kamionok fejlesztésébe a Waymo és az Uber – derül ki a Waymo keddi közleményéből. A két, korábban perben álló cég a Google Alphabet tulajdonába tartozó Waymo önvezető technológiáját és az Uber Freight szállítmányozási hálózatát fogja kombinálni, bízva abban, hogy a jövőben működőképes önjáró kamionokat tudnak majd piacra küldeni, írja a Gizmodo.
A partnerség kiemelt célja, hogy a jövőben az autonóm teherautók megoldják a hosszú távú vezetéssel adódó veszélyhelyzeteket, valamint hogy a sofőrök rövid távú munkákra térhessenek át, javítva ezzel a foglalkozásukkal járó életminőségét. Az integráció szakaszosan történik majd, először a Waymo önvezető technológiával felszerelt teherautóinak egy kísérleti csoportja kerül majd be az Uber teherfuvarozási hálózatába. A tervek szerint ezután kerülhet sor arra, hogy más, Waymo-val felszerelt teherautókkal rendelkező fuvarozók is csatlakozzanak.
A két vállalat összefogása több szempontból is meglepő. Míg a Waymo előrehaladott kísérleteket folytat autonóm vezetési technológiájú teherautókkal – jelenleg több amerikai államban is tesztelnek -, az Ubernek inkább csak szégyenfoltjai vannak ezen a területen.
Ráadásul a Waymo 2017-ben beperelte az Ubert üzleti titkok ellopása miatt, melynek eredményeként 245 millió dollárt nyert a vállalat részvényeiből. A jogi problémák akkor kezdődtek, amikor az Uber 2016-ban felvásárolta az Ottót, egy másik önvezető startupot. Az Otto alapítója, Anthony Levandowski korábban a Waymo egyik alapítója volt, és bizalmas vállalati titkokat hozott magával, amikor otthagyta a Google leányvállalatát. Levandowskit végül 18 hónap börtönbüntetésre ítélték, de a 2020-ban leköszönő amerikai elnök, Donald Trump végül kegyelmet adott neki.