Tech

A Fordnak elege lett a márkakereskedésekből

PATRIK STOLLARZ / AFP
PATRIK STOLLARZ / AFP

Teljesen átalakítaná kereskedelmi modelljét a Ford, és még inkább ráfeküdnének az elektromos autók gyártására, közölte a cég vezérigazgatója a Bernstein Strategic Decisions konferenciáján szerdán. Jim Farley szerint döntésében nagyban befolyásolták a Tesla tavalyi eredményei.

„A Tesla tavalyi második negyedéves jelentése megvilágosodás volt számomra. Rájöttem, hogy több pénzt tudunk keresni az elektromos autókon, mint a mostani belsőégésűeken” – jelentette ki Farley. A TechCrunch szerint a vállalat a jövőben az elektromos autókat kizárólag online és nem alkuképes áron tervezi értékesíteni.

A Ford vezérigazgatójának mindezt azzal indokolta, hogy az autóipari szereplőknek rendkívüli nehézségeket okoz az ellátási láncok szűkössége, valamint döntésében az is szerepet játszott, hogy a márkakereskedők számos esetben tanúsítottak árdrágító magatartást az új gépjárművet vásárlókkal szemben. Ezért a jövőben a kereskedők nem fognak készletet tartani, ehelyett a járműveket közvetlenül az ügyfélnek szállítják majd. Farley nem részletezte az online értékesítésre való áttérés időkeretét, és a Ford kereskedői hálózattal kapcsolatos terveit sem.

A vezérigazgató bejelentésének másnapján a vállalat közölte, hogy 3,7 milliárd dollárt fog költeni 6200 munkás felvételére több michigani, ohiói és missouri összeszerelő üzemben. Ezzel az a céljuk, hogy a 2026-os év végéig 2 millió elektromos autót adjanak el.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik