Valódinak tűnő telefonszámról próbálják megszerezni a K&H bank egyes ügyfeleinek bankkártya, illetve e-banki azonosító adatait megszerezni. A csalók valamelyik magyarországi bank nevében keresik fel célpontjaikat, általában pénzügyi tranzakcióra vagy online vásárlására hivatkozva, hogy elkérjék az ügyfél adatait – hívta fel rá a figyelmet a pénzintézet.
A telefonhívások jellemzője, hogy amennyiben a beszélgetés során kiderül számukra, hogy a hívott fél melyik bank ügyfele, úgy „kapcsolják” az illetékes bank ügyintézőjét – írja a bank figyelmeztetésében. A K&H Mobilbank telefonos alkalmazása külön értesítést is küld az ügyfeleknek a veszélyre figyelmeztetve.
Ahogy a pénzintézet honlapján is kiemeli:
Amennyiben Ön ilyen emailt kapott és megadta ügyféladatait, vagy az abban megadott linkre kattintott, a kh.hu weboldalról nyissa meg újra a K&H e-bankot, ellenőrizze az e-bankban a beállítások/azonosító eszközök kezelése menüpontban a regisztrált eszközeit, illetve a tranzakció történetét. További útmutatást a K&H weboldalán olvashat.