Tech

Fizetős tartalmakat tesztel az Instagram

Nikolas Kokovlis / NurPhoto / NurPhoto via AFP
Nikolas Kokovlis / NurPhoto / NurPhoto via AFP

Az Instagram vezére, Adam Mosseri korábban többször beszélt arról, hogy szeretnének valamilyen előfizetős rendszert megvalósítani, ami új bevételi forrást jelenthetne a tartalomkészítők számára. A dolog most kezd kézzel fogható formát ölteni: Mosseri nemrég a Twitteren osztott meg videót, amiben bővebben részletezi, hogy a jövőben ez miként valósul meg – szúrta ki a The Verge.

A tesztben jelenleg résztvevő felhasználók nem csak 24 óra után eltűnő instasztorikat tehetnek fizetőfal mögé, de élő közvetítéseket is, így ezekhez az exkluzív tartalmakhoz csak egy előfizetői kör juthat hozzá a követőik közül. A prémium tartalmak lila karikával vannak jelezve, és csomagokban kínálhatják azokat a tartalomgyártók, saját maguk határozhatják meg az összegeket.

A funkciót egyelőre amerikai felhasználók körében tesztelik néhány kiválasztott tartalomgyártóval, de a tervek szerint hamarosan kibővítik a kört. Felmerül persze annak kérdése is, hogy ebből mennyi sarcot fog levonni a Meta, a cég elmondása szerint 2023-ig egyelőre nem fölöznek le a bevételekből.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik