Nehézkesen megy a Google számára azon ígérete betartása, hogy nem enged bevételt szerezni hirdetések útján azoknak, akik klímaváltozást tagadó tartalmakat tesznek közzé– írja a The Verge a Központ a Digitális Gyűlölet Ellen (CCDH) nonprofit szervezet jelentésére hivatkozva.
A kutatás szerint a szakértők 50 olyan, Google-hirdetéseket tartalmazó cikket találtak a cég szolgáltatásain belül, amelyek dezinformációt tartalmaztak a klímaváltozással kapcsolatban. A keresőcég októberben közölte, hogy a jövőben nem teszi lehetővé, hogy olyan tartalmak mellett jelenjenek meg hirdetések, amelyek ellentmondanak a „jól megalapozott tudományos konszenzusnak az éghajlatváltozás létezésével és okaival kapcsolatban”. Az új irányelvek elvileg november kilencedikén léptek érvénybe a Google hirdetői, a kiadók és a YouTube-os tartalomgyártók számára, de úgy tűnik, hogy a gyakorlat mást mutat.
Imran Ahmed, a CCDH vezérigazgatója szerint ezért kijelenthető, hogy bár a Google felismerte, hogy nyereséges üzlete részévé tette a klímaváltozás tagadását, és ennek helytelenségét felismerte, érdemi képéseket mégsem tett. A Google szóvivője a The Verge-hez eljuttatott közleményében úgy reagált, hogy felülvizsgálták az azonosított problémás tartalmakat, és megtették a szükséges intézkedéseket, az irányelveket sértő hirdetéseket azóta eltávolították.
A CCDH listáján szereplő Breitbart egyik cikke szerint a globális felmelegedés nem valóságos. A The Western Journal konzervatív weboldal egy másik cikke pedig azt állítja, hogy az éghajlatváltozás ténye sem alátámasztott, ahogy az sem, hogy emberek okoznák. A tudósok viszont konszenzusosan egyetértenek abban, hogy az emberi tevékenység már több mint egy Celsius-fokkal felmelegítette a bolygót, ami szélsőségesebb időjárást és más fenyegetéseket is kivált a világon.