Az androidos fejlesztőknek nincs könnyű dolguk: a Google Play Áruház dugig van alkalmazásokkal, és csak kevesen jutnak be azok ligájába, akik elérik az egymilliárdos letöltési számot. Ennél is elitebb kategória az „ötmilliárdosok” klubja, amibe eddig csak két olyan alkalmazásnak sikerült bekerülnie, amit nem maga a Google fejlesztett. Egészen pontosan: éppen három, miután a héten a Facebook Messenger androidos appjának letöltési számai átlépték a bűvös ötmilliárdot.
A Google Play áruházból eddig tizennégy appot telepítettek ötmilliárdnál is több alkalommal, köztük a YouTube, Google Maps, Gmail alkalmazásokat. Ezek mind a keresőcég saját szoftverei, a sorban a Messengeren kívül még két másik, külső cég által fejlesztett app lépte át a határt – még 2019-ben a Facebook, majd 2020-ban a WhatsApp. Ebbe a sorba csatlakozik 2021-ben a Messenger csevegő.
Ezek a számok is mutatják, hogy digitális kommunikáció terén mennyire támaszkodnak a felhasználók a közösségi óriás szolgáltatásaira. Nem meglepő, hogy a Facebook már dolgozik azon, hogy valódi „csetbirodalmat” alakítson ki, és több szolgáltatása is átjárhatóbb legyen, ennek a törekvésnek a része az is, hogy az Instagram-felhasználók már tudnak üzenni a Messengeren lévő barátaiknak úgy, hogy ahhoz nem kell legyen Facebook-fiókjuk, illetve a Messenger felhasználói úgy cseveghetnek az Instagram-profilokkal, hogy nekik nem kell letölteniük a képmegosztót.