Tech

A Xiaomi a koronavírus ellenére is hatalmasat erősödött Európában

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu

A Xiaomi közzétette a 2020. december 31-én lezárult naptári év pénzügyi eredményeit tartalmazó jelentését, amiből kiderült, hogy tavaly a vállalat teljes árbevétele 245,9 milliárd jüan volt, ami jelentős, 19,4 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

A korrigált nettó éves eredmény 13,0 milliárd jüant ért el, a piaci várakozásokat is felülmúló, 12,8 százalékos éven belüli növekedés mellett. 2020 negyedik negyedévében 24,8 százalékos növekedéssel a vállalatcsoport éves árbevétele 70,5 milliárd jüan volt, a korrigált nettó eredmény pedig 36,7 százalékkal emelkedett ebben az időszakban, és 3,2 milliárd jüant ért el.

2020-ban a külpiacokról származó árbevétel 34,1 százalékkal nőtt éves szinten, 122,4 milliárd jüanra, ami a teljes árbevétel 49,8 százaléka.

2020 utolsó negyedévében a külpiacokról származó bevétel a teljes árbevétel 47,9 százaléka, 33,8 milliárd jüan volt, ami 27,6 százalékkal múlta felül az előző évi teljesítményt. 2020. december 31. óta a vállalatcsoport termékeit a világ több mint 100 országában és régiójában értékesítik. A Canalys elemző cég szerint a Xiaomi egyike volt a világ öt legnagyobb okostelefon-beszállítójának 2020 negyedik negyedévében, termékeit 54 országban és régióban lehetett megvásárolni.

Jelentős erősödés Európában

Szintén a Canalys kimutatásai szerint, a Xiaomi 2020 negyedik negyedévében már a harmadik egymást követő negyedévben őrizte meg harmadik helyét az okostelefonok európai piacán, ahol a részesedése tavaly 15,3 százalék volt. A vállalatcsoport Közép-Kelet-Európában tavaly ért el először piacvezető helyet az okostelefonok piacán, 24,7 százalékos piaci részesedéssel és 17,5 százalékos éves növekedéssel. Nyugat-Európában a Xiaomi tavaly 57,3 százalékos növekedéssel és 10,9 százalékos piaci részesedéssel megtartotta dobogós helyét.

A vállalat Spanyolországban már a negyedik egymást követő negyedévben őrzi piacvezető pozícióját, 27 százalékos piaci részesedés mellett. 2020 utolsó negyedévében, éves szinten Franciaországban 86,2 százalékkal, Olaszországban 61,6 százalékkal, Németországban pedig 139,8 százalékkal nőttek a cég okostelefon értékesítései.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik