Tech

A GVH szerint a DIGI félrevezette a fogyasztókat

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2020. december 21-én zárult versenyfelügyeleti eljárása arra a megállapításra jutott, hogy a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. a DIGI Mobilt bevezető 2019-es „Tesztelj velünk”, illetve 2020-as „Próbáld ki” kampánya tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot alkalmazott. A vizsgálat szerint bár a cég hirdetései hangsúlyosan kiemelték a korlátlan mobilinternet lehetőségét, a szerződések

ezzel szemben a szolgáltatás forgalmi korlátozásának, illetve lassításának lehetőségét tartalmazták.

A versenyhivatal szintén megtévesztőnek ítélte, hogy egyes reklámok azt sugallták, hogy az új szolgáltatás bárki számára elérhető. A hirdetett konstrukciót azonban csak a lefedettségi területen lakó, már DIGI/INVITEL előfizetéssel rendelkezők, vagyis egy szűkebb kör érhette el.

A GVH megállapításai szerint a távközlési cég kampányai a kezdeti időszakban jogsértő módon hallgatták el, hogy a szolgáltatás keretén belül – megfelelő partneri megállapodások hiányában – még nem volt elérhető a külföldi használat (roaming) lehetősége. Ez ugyanis egy mobilszolgáltatás esetében lényeges jellemző, ami befolyásolhatja a fogyasztói döntést.

A versenyhatóság 45 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért, ugyanakkor a bírság kiszabásakor figyelembe vették, hogy a cég még a versenyfelügyeleti eljárást megelőzően, magától, szolgáltatásai bővítésével korrigálta a megtévesztéseket (elérhetővé tette a roamingot, illetve eltörölte az adatforgalmi korlátozást).

Ajánlott videó

Olvasói sztorik