10 millió eurós, tehát nagyjából 3,6 milliárdos büntetéssel súlytotta az Apple-t az olasz fogyasztóvédelmi hatóság, mivel a hatóság szerint a gyártó a fogyasztókat félrevezetően reklámozta a termékei (iPhone 8-tól az iPhone 11 Pro Maxig bezárólag) vízállóságát.
A L’Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM) azért szabta ki a bírságot, mert bár a marketing szerint a termékek vízállók (modelltől függően a merítési mélység 1 és 4 méter között változik, legfeljebb 30 percig), de az üzenet nem tisztázta, hogy mindez csak meghatározott, speciális és ellenőrzött laboratóriumi körülmények között igaz, nem hétköznapi használatakor.
A hatóság a büntetésnél azt is figyelembe vette, hogy bár az Apple a telefonjait vízállóként reklámozta, később megtagadta a vízkáros készülékek garanciális cseréjét vagy javítását.