Az Instagram app kezdőképernyője évek óta szinte ugyanúgy néz ki, legfeljebb kisebb változásokon ment keresztül, de jelentősebb dizájnfrissítést nem nagyon láthattunk. Úgy tűnik, hogy sok más eseménnyel együtt ennek is 2020-ban jött el az ideje: a cég bejelentette, hogy a kezdőképernyőn dedikált fület kap a Reels és a Shop is, melyek az utóbbi időben prioritást élvező fejlesztések. Lényegében a képernyő alján található navigációt variálják meg.
A magyar felhasználóknál egyelőre még nem látszódó, de az Egyesült Államokban már használható Reels lényegében a fiatalok körében elképesztően népszerűvé vált TikTok ötletét másolja, és nem is olyan meglepő, hogy ennyire fontossá vált az amerikai közösségi óriás számára. A Shop fül pedig személyre szabott ajánlásokat ad, és a tartalomkészítők által promótált termékek megvásárlását teszi könnyebbé.
„Nem vesszük könnyedén a változtatásokat – jó ideje nem frissítettük már az Instagram kezdőképernyőjét. De megváltozott, ahogy az emberek alkotják és élvezik a kultúrát, és az Instagram számára nem az a legnagyobb kockázat, hogy gyorsan változunk, hanem hogy nem változunk és irrelevánsak leszünk. Izgatottak vagyunk az új dizájnnal kapcsolatban, ami egy szükséges frissítést ad az appnak úgy, hogy közben hű marad a fő értékünknek tartott egyszerűséghez” – írta blogposztban Adam Mosseri, az Instagram vezérigazgatója.
A Reels fül előre emelése jól jelzi, hogy a cégnek nagy tervei vannak a 15 másodperces rövid videók formátumával, nem úgy, mint a kifejezetten hosszabb videókhoz indított IGTV-vel, ami még mindig csak a Felfedezés szekció alatt található.
A frissített dizájn fokozatosan jelenik meg, idővel mindenki számára láthatóvá válik.
(Kiemelt kép: Mohos Márton / 24.hu)