Megemeli amerikai csomagjainak árát a Netflix: a standard előfizetés havidíja 14, míg a prémiumé 18 dollárra nő. Ez egy dollárral többet jelent az eddigi árakhoz képest. Az új előfizetők már a frissített árazással tudnak feliratkozni a streaming-szolgáltatásra, míg a már meglévő felhasználók fiókján a következő számlázási időszaktól lép érvénybe a változás.
Az elemzők szerint egyébként már régóta sejthető volt, hogy a Netflix drágít, főleg annak fényében, hogy az utóbbi évben jelentősen kibővült a kínálata, számos saját gyártású tartalommal is, és legutóbb tavaly év elején változtattak a havidíjas csomagok árazásán.
A szolgáltatás szóvivője a The Verge-nek elmondta, hogy az árváltoztatások régiónként eltérnek, és az amerikai csomagok változása nem jelenti automatikusan azt, hogy globálisan drágább lesz a szolgáltatás. Így még egyelőre arról sincs információ, hogy Európában és nálunk számíthatunk-e hamarosan ilyen lépésre, de a korábbiak alapján sejthető, hogy igen.
A Netflix egyébként azzal magyarázza az emelést, hogy így továbbra is tudja folytatni a kínálat bővítését és a saját gyártású tartalmak készítését. Ross Benes, az eMarketer elemzője szerint egyébként a Netflix még így is alulárazott ahhoz képest, hogy mennyi értéket kínál, és nem számít rá, hogy a döntést tömegek előfizetés-lemondások követnék.
(Kiemelt kép: GettyImages)