Az NKM Energia Zrt.-re, az Nemzeti Közművek energiaszolgáltatójára hivatkozó újabb visszaélések történtek az elmúlt napokban – írja az MTI. A csalók a szolgáltató ügyfélszolgálatának nevében, számla elkészülésére hivatkozva hamis e-mailekkel vették célba a magyarországi internethasználókat.
A szolgáltató felhívta rá a figyelmet: az ügyfelek banki adataira fókuszáló csalók különböző meghamisított e-mail címről küldik ki a számla elkészültére vonatkozó leveleket. Fontos tudni, hogy az NKM hivatalos online ügyfélszolgálati rendszerei az ugyfelszolgalat@online.nkm.energy valamint a noreply@nkm.energy címekről küldik ki a hivatalos értesítéseket. Az ügyfeleknek minden esetben erről a két e-mail címről érkezik a hivatalos, hiteles tájékoztatás, amennyiben új földgáz- vagy áramszámlájuk készül.
Azokat minden esetben a biztonságos banki felületre történő átirányítást követően kell csak megadniuk.
Az NKM továbbá közölte, hogy elhatárolódik minden, nem hivatalos úton történő megkereséstől és csalási kísérlettől, ezek felderítésében együttműködik a rendőrséggel és más hatóságokkal. Azt kérik, hogy az ügyfelek bármilyen, NKM-el kapcsolatos visszaélés-gyanús megkeresést az ügyfélszolgálaton jelezzenek.
(Kiemelt kép: GettyImages)