Tech

27 emberi gén nevét kellett megváltoztatni a Microsoft Excel miatt

A genetikusok legnagyobb ellensége, úgy tűnik, a Microsoft Excel: a kutatás során ugyanis gyakran futnak bele abba a problémába a tudósok, hogy egyes gének neveit a program dátumként ismeri fel, ami szabotálja a különböző számításokat, összevonásokat, sőt, valójában az egész munkát az Excelben – írja a Futurism.

Mivel a Microsoft nem tervezi a genetikusok miatt átalakítani a rendszerét, a genetikusoknak kellett lépniük: átneveztek összesen 27 gént emiatt az elmúlt egy évben, olyanokat, mint például a MARCH1 (amit március 1-jének ismert fel a rendszer), és most hozták nyilvánosságra az új elnevezési irányelveket.

Az Excel egyébként kifejezetten erőszakos az automatikus formázással, és mivel ez esetben kétszer kellett javítani, ha esetleg megtörtént (egyszer a kutatónak, aztán meg annak, aki lehívja a szóban forgó tanulmányt, és véletlenül úgy van beállítva a programja, hogy automatikusan formázzon), alacsony volt a hibahatár, és többször csúszott bele rossz adathalmaz a tanulmányokba. Egy 2016-os tanulmány szerint a Genome Biology tudományos folyóiratban

a genetikai témájú 3597 tanulmányok 20 százaléka tartalmaz ilyen hibákat.

Az új irányelvek remélhetőleg segítenek majd a helyzeten: a MARCH1-et például MARCHF1-re nevezték el a segítségével, a SEPT1-ből pedig SEPTIN1 lett.