Tech

Ismét az Apple vezeti a Forbes százas listáját

Tavalyhoz hasonlóan idén is az Apple vezeti a Forbes legértékesebb világmárkáit rangsoroló 100-as listáját, írja az MTI. A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) 100-as listáján az első helyen szereplő Apple márkaértéke 241,2 milliárd dollár, ami 17 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest.

A második helyen a Google (207,5 milliárd dollár, +24 százalék) áll, a harmadikon pedig a Microsoft (162,9 milliárd dollár, +30 százalék). A negyedik az Amazon 135,4 milliárd dollárral, ami 40 százalékos növekedés tavalyhoz képest.

A vezető tízes listára került még a Facebook (70,3 milliárd dollár, -21 százalék), a Coca-Cola (64,4 milliárd dollár, +9 százalék), a Disney (61,3 milliárd dollár, +18 százalék), a Samsung  (50,4 milliárd dollár, -5 százalék),  a Louis Vuitton (47,2 milliárd dollár, +20 százalék) és a McDonald’s (46,1 milliárd dollár, +5 százalék). A Toyota, amely tavaly még a tízes élboly tagja volt kilencedikként, idén már csak a 11. a listán, márkaértéke 7 százalékkal, 41,5 milliárd dollárra csökkent.

A Forbes honlapján szereplő adatok szerint tavalyhoz képest a Netflix márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 72 százalékkal, 26,7 milliárd dollárra, ami alapján az idei listán a 26. helyre került. A legnagyobb vesztes 21 százalékos márkaérték-csökkenéssel a Facebook, amely azonban így is megőrizte ötödik helyén.

(Kiemelt kép: GettyImages)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik