Tech

Hasznos funkciókat kap az OTP vadiúj mobilappja

Hamarosan új internet- és mobilbankot tesz elérhetővé az OTP, aminek a bétaverziója egyes ügyfelek számára már kipróbálható (a regisztrációval itt lehet próbálkozni). A rendszer nemcsak átszabott, könnyebben átlátható felületet és menürendszert kapott, de a fejlesztők átalakították a tranzakció nézetet, egyszerűbb a belépés (e-mail cím és saját jelszó), továbbá az applikáció

már push üzenetekkel is képes kommunikálni a felhasználókkal.

A leghasznosabb újdonság a személyes pénzügyek funkció, aminek hála a rendszer automatikusan kategóriákba sorolja a különböző tranzakciókat, így átláthatóbbá válik az ügyfél számára, hogy mire költ havi szinten, és visszanézhető, hogy van-e eltérés az előző hónap költéseihez képest – ami jól jöhet, ha mondjuk spórolni szeretnénk. Tapasztalatunk alapján a rendszer egész ügyesen kategorizál magától, és könnyedén visszanézhető, hogy pontosan mi került az adott kategóriába. Emellett persze arra is van lehetőség, hogy mindezt kikapcsoljuk, ha valaki nem szeretné használni a funkciót.

A rendszer összesen 12 kategóriát ismer:

  • bevásárlás
  • egészség/szépség
  • készpénzfelvétel
  • közlekedés
  • otthon
  • ruházat
  • szállás, utazás
  • számlák, rezsi
  • szórakozás
  • utalás
  • vendéglátás
  • egyéb

A rendszer ugye automatikusan sorolja be a számlán történt tranzakciókat, ugyanakkor adott a lehetőség, hogy utólag módosítsuk a kategórián, illetve azt is választhatjuk, hogy az adott költés ne kerüljön be semmilyen címke alá. Ami viszont nagyon hiányzik, hogy az alkalmazásban és a webes felületen saját magunk hozhassunk létre kategóriákat – a lehetőség kihagyása komoly elmaradás a sokak által használt, direkt a költéskövetés céljából fejlesztett applikációkhoz képest.

Kérdésünkre, hogy várható-e ilyen funkció bevezetése, az OTP-től azt a választ kaptuk, hogy az új internetbanki és mobilbanki alkalmazás automata költéskategorizáló rendszerét folyamatosan optimalizálják, további fejlesztéséről a most futó tesztidőszak után hoznak döntést, továbbá a megújult szolgáltatásokat folyamatosan bővíteni fogják új funkciókkal az ügyfelek visszajelzései alapján. Konkrét válasz tehát nincs, de igény esetén elképzelhető, hogy a jövőben az egyedi kategóriák felvételére is lehetőség lesz.

Hogy az új webes felület, illetve az Androidra és iOS-re egyaránt érkező alkalmazás mikor lesz elérhető minden ügyfél számára, arról egyelőre még nincs hivatalos információ.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik