Tech

Pénzt lehet keresni a Facebook újításával

A Facebook az utóbb időben több újítást is bevezetett élő közvetítések terén a nagy kék közösségi oldalon és az Instagramon egyaránt, a fizikai távolságtartást gyakorló emberek megváltozott fogyasztási szokásaira reagálva. Érthető mód nagyot nőtt az online játszható videojátékok, streaming platformok és pornóoldalak népszerűsége, de a közösségi médiában is másként alakulnak a statisztikák a járvány előtti állapothoz képest. A közösségi oldal márciusban jelentette be, hogy azok számára is lejátszhatóvá válnak a videók, akiknek nincs Facebook-profiljuk. Továbbá lehetőség nyílik úgy elindítani a videókat, hogy csak a hangsáv játszódjon le, ezzel kímélve a gyengébb internetkapcsolattal rendelkezőket.

Nemsokára érkezik az újítás, amivel kifejezetten online eseményeket is létrehozhatnak a felhasználók, amiken keresztül élőben közvetíthetik tartalmaikat.

Az eventet létrehozó oldaltulajdonosok és adminisztrátorok pedig akár azt is beállíthatják majd, hogy amolyan belépőként fizetni kelljen az élő videók megtekintéséhez.

Az esemény létrehozása után egy Purchase Access (hozzáférés vásárlása) gombot helyezhetnek el a nyitóoldalon, amivel az érdeklődők jegyet válthatnak az előadáshoz.

Ez újabb bevételi forrást jelent az olyan szórakoztatóipari szereplőknek, mint a zenészek, humoristák, fitneszedzők, vagy különféle kurzusok oktatói. Másrészt a Facebook számára is előnyös, hiszen a konkurens platformok helyett a tartalomgyártók a közösségi oldalt használhatják. Azt még egyelőre nem tudni, hogy a beérkezett összegeknek hány százaléka maradhat a közvetítő zsebében, illetve milyen feltételekkel kérhet pénzt a felvételeiért, és hogy élesben mikor válik elérhetővé nálunk is.

Fidji Simo, a Facebook appért felelős vezető elmondása szerint a termékfejlesztési munkáikat annak függvényében módosítják, hogyan változnak a felhasználók szokásai a járvány alatt. A jövőre nézve ezért átalakítják a tervezett fejlesztések ütemtervét. Az utóbbi időben érthető mód előtérbe kerültek az élő közvetítések, a csoportok és a hírfogyasztás, szemben az olyan funkciókkal, amik fizikai kapcsolattartáshoz fűződnek, például az Események, vagy a Marketplace piactér.

(Kiemelt kép: GettyImages)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik