A jelenlegi járványügyi helyzet alapjaiban alakítja át mindennapjainkat: kevésbé használjuk a tömegközlekedési eszközöket, és az autónkat, valamint a személyes kontaktusok elkerülése miatt nem csak a kapcsolattartás, de az ügyintézések jelentős része is már a digitális térben zajlik, és az elmúlt hónap változásai a Simple applikáció felhasználói szokásait is átalakították, és
A SimplePay online fizetési rendszeren keresztül leadott rendelések arról tanúskodnak, hogy az élelmiszerek, a kozmetikai, a számítástechnikai termékek és a különböző sportfelszerelések tekintetében többszörösére ugrott a fogyasztás. Az utazással és kulturális rendezvényekkel kapcsolatos (koncert-színház-és mozijegy) vásárlások pedig érthető módon visszaestek.
A Simple felhasználói a járvány kezdete óta 60-70 százalékkal kevesebbet parkoltak fizetős közterületen, már az ingyenes parkolás bevezetését megelőzően is, és 50 százalékkal kevesebbet közlekedtek sztrádán: felére csökkent a matricavásárlás. A hatályos kormányrendeletet betartva, a fővárosban csak azok választják a tömegközlekedést, akiknek feltétlenül szükséges, akinek mégis muszáj utazniuk, előszeretettel választják az érintkezésmentes online mobiljegy és -bérlet vásárlást az applikáción belül.
Az előző hónapokban szépen teljesítő BKK mobiljegy szolgáltatás ugyanakkor az iskolabezárásokat követően visszaesett, és az OTP Mobil adatai szerint nemcsak az iskolai kedvezményes termékek iránti kereslet csökkent, az egyéb kategóriákban is tapasztalható visszaesés.
Az augusztusban bevezetett QR-kódos csekkbefizetés az elmúlt pár hónapban alapvetően magas számokat produkált, de a kialakult helyzet miatt a növekedés erősödik: az egy hónappal ezelőtti adatokhoz képest a napi online csekkbefizetések száma 300 százalékkal emelkedett. A postai csekkeken található QR kód beolvasásával fizethető ki a csekk összege a Simple fiókon keresztül, a benne elmentett bankkártyával, ennek köszönhetően kiváltható a személyes ügyintézés.