Óbudai olvasó jelezte felénk, hogy a napokban arra lett figyelmes: a Telekom munkatársai ellenőrzést tartanak az épületekben. A közösségi médiában ennek kapcsán elkezdett terjedni olyan feltételezés, hogy a szolgáltató ezt annak érdekében teheti, hogy „ahol nincs aktív előfizetés, ott kikapcsolják a netet”, ami sokak számára különösen kellemetlen lenne a koronavírusos járvány miatti korlátozások idején.
Ezzel kapcsolatban kerestük a Magyar Telekomot, akik az alábbi tájékoztatást küldték:
Nem igaz a hír, internetszolgáltatásokat ilyen módszerrel nem szüntetünk meg. Amire az ügyfél gondolhatott az az, hogy a hálózatüzemeltetési, hálózatfelújítási munkánk során folyamatosan vizsgáljuk hálózatunk működését, terhelését és előfizetőink csatlakozási minőségét annak érdekében, hogy ügyfeleinknek megfelelő szolgáltatásminőséget nyújtsunk. Különösen igaz ez a mostani időkben, amikor hálózatainkon megnövekedett adatforgalmat tapasztalunk, és akár ennek további növekedésére is számítunk a megnövekedett internet, távmunka és beinduló távoktatási tartalmak miatt”
– áll a cég vállalati kommunikációs igazgatóságának válaszában.
A cég hozzátette: a koronavírus miatt kialakult helyzetben a digitális szolgáltatások a mindennapi munkavégzés, vagy éppen az életminőség, a családi kapcsolattartás meghatározó elemeivé váltak. Ezért a Telekom a saját eszközeivel is hozzá kíván járulni ahhoz, hogy ügyfelei a lehető legkönnyebben igazodhassanak a megváltozott körülményekhez. Ezért lakossági és üzleti mobil ügyfeleinek díjmentes extra adatot biztosít a munkához, tájékozódáshoz és a családi kapcsolattartáshoz, együttműködéshez arra az esetre, ha a koronavírus miatt valaki egy ideig nem megy, vagy nem mehet közösségbe, otthonról dolgozik, vagy akadályozottá válik a családjával való személyes kapcsolattartásban.
A vállalat minden mobil ügyfelének, beleértve a lakossági előfizetőket és a feltöltőkártyás ügyfeleket, valamint a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország üzleti és kormányzati ügyfeleit, továbbá a Mol mobil és Blue mobil ügyfelek számára is 10 GB-os mobil adatforgalmi egyenleget biztosít díjmentesen. Az ügyfeleknek nincs külön teendője, az extra adategyenleget március 16-án 0:00 óráig aktiválta a Telekom mindenkinél.
Ahogy a szolgáltató hozzátette honlapján: akik semmilyen mobilinternet szolgáltatással nem rendelkeztek eddig, technikai okokból csak 03.17-től használhatják az egyszeri extra 10 GB-os adatmennyiséget.
(Kiemelt kép: AFP)