Tech

Sokaknál verte ki a biztosítékot a Google újítása

A Google egy hete módosította az asztali böngészős kereső megjelenését, amit most visszavonni készül a negatív visszajelzések miatt.

Korábban a találatoknál eddig az oldal címét, az url címet, majd egy rövid leírást láthattunk, kivételt képeztek a hirdetések, amelyek mellett egyértelműen feltüntették, hogy reklámról van szó. Az új dizájnnál már a weboldalak ikonjai, az úgynevezett faviconok is helyet kaptak a listázott honlapoknál, így vizuálisan jobban elkülönültek egymástól az egyes találatok. A reklámok mellé egy Ad (hirdetés) feliratú kis gomb került, amit a mérete miatt könnyű szintén faviconnak nézni.

A változtatás viszont sok felhasználó visszajelzése szerint egyáltalán nem előnyös, és sok kritika érkezett azzal kapcsolatban, hogy a reklámok így még kevésbé megkülönböztethetők az organikus találatoktól, tehát amiket valóban relevánsnak ítél a kereső algoritmusa, és nem szponzoráció révén kerülnek kiemelt helyre.

A rengeteg kritika miatt a keresőóriás úgy döntött, hogy a következő hetekben átgondolja a felületet, ami mobilon egyébként jól működik. A faviconokkal kapcsolatban az elsődleges probléma sokak szerint, hogy a Google várakozásával ellenben egyáltalán nem segítik a link mögött található tartalomra való utalást, a reklámokat jelző Ad ikon miatt pedig a reklámok könnyebben összeolvadnak a többi találattal.

A keresőcég addig is kivette az ikonokat a felületről, próbálnak megoldást találni a problémára.

(Kiemelt kép: AFP)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik