Tech

Leszóljuk, de egyre többet költünk Black Friday idején

A magyar internetezők negyede szerint a Black Friday alatt érhetik el a lehető legnagyobb kedvezményt. Sőt, 15 százalékuk kifejezetten ehhez az időszakhoz igazítja vásárlási szokásait – derült ki egy friss felmérésből. Sokan pedig akár hónapokat is hajlandók várni, a Fekete Péntekre, hogy olcsóbban szerezzenek be egy-egy terméket. A múlt hétvégi akció során ennek megfelelően több rekord is megdőlt a MediaMarktnál.
Korábban a témában:

Egy friss felmérés eredménye alapján a 18 éven felüli korosztály negyede a Black Friday-t tartja az év legnagyobb leértékelési akciójának. Sokan terveznek erre a napra előre, és mindössze csak 8 százalékot tesz ki az a réteg, akik szerint ilyenkor kevesebb és kisebb mértékű kedvezményt lehet látni, mint az év néhány más akciós időszakában.

Az utóbbi csoportra tagjai jellemzően csak egy-egy terméket figyelnek – például egy régóta vágyott tv-készüléket, esetleg játékkonzolt, vagy az élethelyzete alakul úgy, hogy szüksége lesz egy porszívóra, hűtőre – és jellemzően találnak is aktuálisan néhány akciós terméket, így előbb-utóbb rászánják magukat a vásárlásra.

Fotó: iStock

„De a Black Friday teremt igazi versenyhelyzetet a kiskereskedelemben, így egészen biztos, hogy ekkor lehet találkozni az egyik legnagyobb mértékű és legszélesebb termékkört érintő akcióval – mondta Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád áruházvezetője. – Évről évre növekszik az érdeklődés a Fekete Péntek iránt, a múlt heti akciós hétvégén a MediaMarkt-nál a Black Friday-termékek aránya tette ki az online forgalom 87%-át.”

A kutatás egyebek mellett arra is rávilágított, hogy a magyarok fele kivár a vásárlással novemberig, főleg, ha műszaki cikkre van szüksége – a felnőtt lakosság 28 százaléka akár fél éven túl. Ugyanakkor ha új ruhára, játékra, ékszerre vágynak, jóval hamarabb elfogy a türelem. A Black Friday leginkább a műszaki cikkek vásárlói körében örvend népszerűségnek. A kutatás ugyanis azt mutatja, hogy

létezik egy úgynevezett Black Friday keménymag a vásárlók körében.

Ők már változtattak a vásárlási szokásaikon, mert megbánták, hogy életük során egyszer ebben az időszakban lemaradtak egy jó ajánlatról. Minden hetedik felnőtt közéjük tartozik, és azoknak, akik ezt nem szeretnék újra átélni, a műszaki áruházlánc azt tanácsolja, hogy érdemes már előre felkészülni az akciós napra: utána nézni a kiszemelt termékeknek, ellenőrizni azok elérhetőségét, az azokhoz elérhető szolgáltatásokat, illetve szállítási feltételeket.

A MediaMarkt november 15-17. közötti Black Friday hétvégéjének főbb összehasonlító adatai:

  • A kedvezményes termékek teljes forgalomhoz viszonyított aránya magasabb lett a tavalyinál, 2018-ban 71%, míg idén 87%.
  • A vásárlások 36%-át teljes online rendelték/fizették, a növekedést a mobiltelefonos vásárlások száma hajtotta.
  • Egyre többen kiegészítő szolgáltatásokkal (pl. kiterjesztett garancia, beüzemelés, védőfólia a telefonokra, tabletre és okosórára) vásárolnak műszaki cikkeket: a szolgáltatás értékesítés három és félszeresére nőtt a tavalyi Black Friday-hoz képest.
  • A slágertermékek között konzolok, tv-k, szépségápolási és konyhai kisgépek voltak az elmúlt hétvégén.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.