Tech

Megcsinálta a PlayStation 4 egyik legjobb játékát, ki is nevezték a Sony egyik vezető pozíciójára

A PlayStationért felelő Sony november 7-én jelentette be, hogy a Guerilla Games ügyvezető igazgatóját és alapítóját, Hermen Hulstot nevezte ki a Worldwide Studios élére. Hulst új pozíciójában a Worldwide Studiost magába foglaló 14 stúdió valamennyi játékát fogja felügyelni és menedzselni. A vállalat nyilvánosságra hozta továbbá, hogy Shuhei Yoshida leköszön elnöki pozíciójáról a WWS-nél, hogy egy frissen létrehozott kezdeményezést vezessen, mely független külső alkotókat patronál majd.

Hermen Hulst. Fotó: SIEE

“Hermen az egyik leghatékonyabb és legnagyobb tiszteletnek örvendő vezető a videojátékiparban. Szenvedélyes támogatója az általa vezetett csapatoknak, és tudja, hogyan kell tehetséges és kreatív emberekkel nagyszerű élményeket létrehozni.” – nyilatkozta Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója. “A Worldwide meghatározó fontosságú a vállalat jövőbeli sikerei szempontjából, emiatt be kell tartanunk a játékosoknak szóló azon ígéretünket, amiben a kreatív, ötletekben gazdag és izgalmas PlayStation-tartalmak készítését vállaltuk. Kétség sem fér hozzá, hogy Hermen változatos és kiemelkedő minőségű felhasználói élményt hoz majd létre csapatainkkal.”

Hulst társalapítója volt az amszterdami székhelyű Guerrilla Gamesnek, ahol mostanáig ügyvezető igazgatóként dolgozott. A studió leginkább a 2004-ben PlayStation 2-n debütáló Killzone-sorozat, valamint a 2017 egyik legjobb játéka, a Horizon Zero Dawn kapcsán ismert. A Guerrilla Hulst vezetése alatt folytatta a Decima fejlesztését, így a 2013-ben megjelent szabadalmaztatott játékmotort olyan címek készítésénél is felhasználták, mint a Kojima Productions Death Stranding című alkotása. A Sony Computer Entertainment 2005-ben vásárolta fel a Guerrillát. Angie Smets, Jan-Bart van Beek és Michiel van der Leeuw társelnökökként veszik át Hulst feladatait a stúdió élén.

A SIE bejelentette új vállalati kezdeményezését is, melyet a PlayStation-veterán Shuhei Yoshida fog felügyelni, és célja a külső fejlesztők által megalkotott új, egyedi és különleges játékélmények előtérbe helyezése. Yoshida – aki szintén a WWS-től érkezett – közvetlenül Jim Ryannek felel, és a független fejlesztők munkájára koncentrál majd, garantálva számukra a szükséges eszközöket, technológiát és szolgáltatásokat, hogy sikeresen elérhessék a PlayStation játékosok közösségét.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik