Az Apple a héten közölte, hogy idei, már iOS 13.1-et futtató iPhone-felhasználók számára egy újfajta figyelmeztetést vezet be. Amennyiben a mobil tulajdonosa független, nem hivatalos szervizbe vitte cseréltetni a készülék kijelzőjét, és ott nem gyári kijelzőt kapott a mobilra, arra a rendszer külön üzenetben hívja fel a figyelmet.
Mint írtuk, a cupertinói cég ezt azzal indokolta, hogy a gyártó által biztosított, eredeti kijelzőket a saját szabványaiknak megfelelően tervezték, gyártották és tesztelték, ezen komponensnek köszönhetően tudják az elvárt minőséget garantálni fényerő, színpontosság, érintéses funkciók terén. A nem hitelesített, olcsó kijelzők, amelyek az ilyen-olyan szervizekben kerülnek rá a készülékre, helytelen működést tesznek lehetővé, arról nem is beszélve, hogy akár a mobil energiafogyasztásában is észrevehető különbség mutatkozhat.
A bejelentés kapcsán a szervizek is elkezdtek reagálni a hírre, a nem hivatalos Apple szervizként 11 éve működő magyar APPSolute saját bejegyzésében azt írja, hogy a probléma nemcsak az, hogy gyári vagy nem gyári kijelzőmodult használ-e a külsős szerviz.
A szerviz szerint a „ felhasználók biztonságára való hivatkozás” mögött valójában az Apple üzleti érdeke és a független szervizek ellehetetlenítése áll: a cupertinóiak nem akarják, hogy a felhasználók a gazdaságos javíttatás lehetőségével éljenek, inkább vásároljanak új készüléket. Ez a rövidtávú stratégia véleményük szerint gyengíti a felhasználók márkahűségét is.
(Kiemelt kép: AFP)