Játékosként nem túl megterhelő a Mortal Kombat, ha az első sokkon túlesik az ember: a második, harmadik belezés és hentelés már nem félelmetesnek és undorítónak, hanem komikusnak hat, mivel annyira túl van tolva az erőszak a játékban, hogy teljesen elveszítette realitását. A fejlesztők viszont ezt biztosan másképp gondolják, más ugyanis megnézni, ahogy valakinek kiloccsan a bele egy jól irányzott vágás után, és más leprogramozni, meg előtte lekutatni azt, hogy minél élethűbb lehessen.
Nem véletlen, hogy a Mortal Kombat programozói komoly mentális problémákról számolnak be. A Kokatu hozott le egy hosszabb cikket arról, mennyire megviseli a dolgozókat az a hosszadalmas munka, ami végül egy ilyen rövid, trancsírozós jelenetet eredményez. Az egyik fejlesztőnek például, aki a Mortal Kombat 11-en dolgozott, először csak véres rémálmai voltak, de később komolyabb problémái is kialakultak. Először egy hónap elteltével kezdte érezni, hogy valami nincs rendben, a dolog pedig annyira elfajult, hogy nem mert aludni – nem vágyott a horrorálmokra, ezért ébrenlétre kényszerítette magát.
Nemcsak a programozással van ilyenkor a probléma, mondta a nevét elhallgatni kívánó dolgozó, hanem a munkakörnyezettel is. „Sétálsz az irodában, és látod, hogy egy srác akasztásokról néz videókat a Youtube-on, mellette egy másik gyilkosság áldozatairól nézeget képeket, a harmadik meg tehenek lemészárolására van rákattanva” – mondta.
Sokan hozzászoknak a brutalitáshoz, és csak akkor jönnek rá, milyen szürreális a munkájuk, ha új dolgozó érkezik, és ő rácsodálkozik a munkamenetre. A programozók és a tágabb csapat ugyanis nemcsak videókat nézeget és kódokat ír, hanem kipróbál például olyanokat is, hogy hogyan fröccsenne a vér a padlón, vagy milyen színe van, ha rászárad a ruhára. Mindent realisztikusan akarnak megcsinálni, a nyilvánvaló groteszk hatás ellenére, és ez nem feltétlenül tesz jót a mentális egészségüknek.
A nyilatkozó fejlesztő egyébként úgy gondolta, hogy egyedül van a problémájával, egészen addig, amíg nem beszélt pár emberrel, akik hasonló okok miatt hagyták ott a projektet, mint ahogy végül ő is tett. A vezetőség ebből nem érzékel semmit, és még a teljesen kikészült dolgozók is azt mondják, hogy a játék magában nem olyan káros, mint amilyennek tűnik, de megalkotni maga a pokol.