Tech
Woman working at home office hand on keyboard close up.working on computer after coffee break at home office

Sokan rejtegetik magukat a főnök elől a Facebookon

Korábban a témában:

A Kaspersky Lab friss Globális Adatvédelmi Jelentése szerint minden második (59%) felhasználó dönt úgy, hogy elrejti közösségi médiás tevékenységét főnöke elől. Ez a titkolózás a kollégákra is vonatkozik: az emberek 52%-a inkább nem osztja meg online tevékenységét munkatársaival sem.

Egy átlagos alkalmazott 13 évet és két hónapot tölt az életéből munkával. Ez az idő azonban nem teljes mértékben kapcsolódik a munkafeladatok elvégzéséhez vagy az előléptetések megszerzéséhez: a felhasználók közel kétharmada (64%) ismeri el, hogy minden nap felkeres munkájához nem köthető weboldalakat is az irodában. Nem meglepő, hogy a munkavállalók közel egyharmada (29%) ellenzi, hogy a munkáltatójuk is tudjon róla, hogy milyen webhelyeket látogatnak meg munkaidőben.

A kollégák elöl is rejtőzünk

Ugyanakkor, ami még érdekesebb, hogy minden második munkavállaló (52%) azt sem szeretné, ha a kollégái tudnának online tevékenységéről. A közösségi médiában folytatott tevékenység kevésbé számít privát területnek, ezért alkalmasabb a kollégákkal való tartalommegosztásra – bár a főnökökre ez sem vonatkozik.

Ez valószínűleg azért van, mert a munkavállalók félnek attól, hogy rontják a vállalatról kialakított nyilvános képet, vagy a személyzet eredményességének csökkenése miatti félelem okán a vállalat monitorozza a munkavállalók közösségi médiás tevékenységét, és annak alapján karriereket befolyásoló döntéseket hozhat.

Focused and thoughtful man. Coder, programmer or developer using laptop in dark. Businessman working late. Student studying at night. Close up of glasses with reflection of computer screen.
Fotó: iStock

Az ilyen gyakorlatok miatt a megkérdezettek fele, 59%-a nem akarja láthatóvá tenni közösségi médiás tevékenységét a főnöke, 54% pedig még a kollégái előtt sem. További 34% nem szeretné üzeneteinek és e-mailjeinek tartalmát megosztani a munkáltatójával.

A megkérdezettek  5%-a  mondta azt, hogy pályafutása is visszavonhatatlanul károsodott a személyes adatok kiszivárgása következtében. Jól látható, hogy az embereket aggasztja, hogy miként lehet kedvező belső hírnevet kialakítani, és a meglévő munkahelyi kapcsolatokat megóvni.

„Mivel az online munka napjaink szerves részét képezi, a határvonalak egyre jobban elmosódnak munkahelyi és privát digitális életünk között. És ez se nem jó, se nem rossz. Így élünk a digitális korban.  Azt kell észben tartani, hogy munkavállalóként egyre óvatosabbnak kell lennünk azzal kapcsolatban, hogy pontosan mit teszünk közzé a közösségi médiában, vagy milyen webhelyeket keresünk fel a munkahelyünkön. Egy félreértett internetes aktivitás visszavonhatatlan és hosszú távú hatást gyakorolhat még a leginkább ambiciózus munkavállaló jövőbeni karrierterveire is.”- nyilatkozta  ezzel kapcsolatban Marina Titova, a Kaspersky Lab fogyasztói termék-marketing vezetője.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Image: 73901055, Az AurÛra kˆzˆssÈgi tÈr egy ˆnkorm·nyzÛ kult˙rkˆzˆssÈgi kˆzpont a Kisfaludy-fÈle egykori folyÛiratrÛl elnevezett utc·ban, Budapesten, a II. J·nos P·l p·pa tÈr kˆzvetlen kˆzelÈben, az AurÛra utc·ban., Place: Budapest, Hungary, Model Release: No or not aplicable, Property Release: Yes, Credit: smagpictures.com
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.