Magyarország első, hivatalos ligarendszerű e-sport versenysorozata, a K&H által támogatott Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság tavaly ősszel indult, és az 1936 selejtezőn részt vevő versenyzőből végül 240-en kvalifikálták magukat a ligába. A több hónapos kieséses küzdelem után a múlt hétvégén már a legjobbak mérettették meg magukat a kétnapos, két helyszínen zajló döntőn.
Szombaton K&H League of Legends, a Counter Strike: Global Offensive és a Rainbow Six: Siege döntő mérkőzési zajlottak. Vasárnap pedig Budapesten rendezték meg a K&H Hearthstone és a Playerunknown’s Battlegrounds döntőjét, amit online követhettek a rajongók. A hétvégi döntő, valamint a liga nyertesei a megtisztelő bajnoki címen kívül 15 millió forint összdíjazásban részesültek.
Az első MNEB nyertesei:
Counter Strike: Global Offensive – Salamander
K&H Hearthstone – Hulkeinstein
K&H League of Legends – Team Plague
Playerunknown’s Battlegrounds – Grim Ravens
Rainbow Six: Siege – WiLD by Lagardére Sports
„Az e-sport növekedését és fejlődését világszerte láthatjuk, így itthon is, amit jól mutat a tavalyi évben indult és most lezárult, K&H által támogatott Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság népszerűsége és sikere is. Az esemény meghatározó mérföldkő a magyar e-sport életében, hiszen ez volt az első alkalom, hogy Magyarországon a nemzetközi bajnokságokhoz hasonló kieséses, ligarendszerű küzdelemben vehettek részt a hazai e-sportolók.”
„A K&H célja, hogy támogassa a fejlődni vágyó tehetségeket az e-sport területén, akik komoly munkával és elhivatottsággal készültek a legnagyobb megmérettetésre, a bajnokság döntőjére. Az e-bajnokok kiváló eredménye példaként szolgálhat azok számára is, akik még csak most bontogatják a szárnyaikat e-sportolóként. Hiszen, a fiatal versenyzők számára a fejlődés, a saját határok feszegetése és a versenyzés szeretete igazi motiváció: tízből 6-7 e-sportolót ez hajt előre” – mondta el Horváth Magyary Nóra, a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokságot támogató K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
“Sikerrel zárult a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság első szezonja. Elindultak azok a folyamatok a magyar e-sportban, amit a Magyar E-sport Szövetség tervezett. Másrészt elindult az intézményi keretek és struktúrák felépítése, melyek a sportok világához tudja közelíteni ezt a fiatal sportágat” – mondta el Biró Balázs elnök, Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ).
Nyitóképünkön a K&H League of Legends győztesei, a Team Plague (Fotó: K&H Csoport)