Tech

Visszakerülhet a csetelés a Facebook appba

A Facebook öt évvel ezelőtt választotta szét külön platformmá a közösségi oldal csetfunkciójából kinőtt Messengert, hogy a csevegőt dedikált mobilappban használhassák a felhasználók, és számos funkcióval dúsíthassák fel, például játékokkal, chatbotokkal, vagy a 24 óra után eltűnő sztorikkal. A Messenger ráadásul webes felületen is elérhető a messenger.com alatt anélkül, hogy meg kellene nyitni a közösségi oldalt, sőt azok is használhatják, akik egyébként nem regisztráltak Facebook-fiókot. A koncepció eddig láthatóan jól működött, a Facebook mégis azon gondolkodik, hogy a Messengert visszaépíti a Facebookba, hogy a közösségi oldal szerves részeként működjön tovább. Ennek egyik pozitív hozománya lehet, hogy a felhasználók több ideig tartózkodnak majd a nagy kék oldalon. Ugyanis mint az több kutatásból is kiderült, az oldalon eltöltött idő egyre csökken, a fiatalok olyan platformokra vándorolnak át, mint az Instagram, vagy a Snapchat.

A korábban már több Facebook-újítást is kiszimatoló Jane Manchun Wong mobilfejlesztő egy árulkodó képet is megosztott a Twitteren, amit az app forráskódjából hámozott ki. Eszerint a Facebook már teszteli azt a megoldást, amiben a Facebook appon belül egy külön fület kapna a csevegés, lényegében egy kis parancsikont helyeznének el a Messengernek.

Ha a felhasználó mobilján nem található az app, akkor pedig egy linket lehetne látni, ami rögtön elvezérel az App Store, vagy a Google Play áruházba. Ezzel lényegében elég lenne egy appot megnyitni a telefonon, hogy egy helyen érhessük el a hírfolyamot és a csetbuborékokat is.

Azt még egyelőre nem tudni, hogy a tesztelés után élesben is beépül-e a változás, a cég egyelőre még nem reagált semmit a hírrel kapcsolatban. Az intézkedés vélhetően annak az év elején kitudódott stratégiának a része lehet, amelynek célja, hogy a Facebook minden jelentősebb szolgáltatásának csevegési funkcióját egy platformba építse be, hogy nagyobb legyen az átjárhatóság az appok között.

(Kiemelt kép: Jaap Arriens/NurPhoto)

Haldoklik a Facebook, meglepő, mi erősödik helyette
Egy friss kutatás szerint a használók száma stagnál, a Facebook nagy bajban van, a podcastok viszont egyre népszerűbbek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik