Hivatalosan is használni kezdték az AMP for Email nevű technológiát a Gmail asztali böngészős változatában, aminek köszönhetően az egyszerű levelek interaktív tartalmakká változnak. A hagyományos, statikus e-mailek alapvetően csatolmányokból, szövegből, képekből és linkekből állnak – az AMP-et használó, interaktív e-mailekben viszont
A Google blogján több példát is említ arra, hogyan kell elképzelni a „dinamikus e-maileket”. Ha például a Pinteresttől kapunk egy receptgyűjteményt hírlevélben, akkor úgy nyomogathatjuk, mintha maga a weboldal lenne beágyazva a levelezőkliensbe: rögtön használhatjuk a gombokat, olvashatjuk a tartalmakat, menthetünk pineket a saját gyűjteményünkbe.
De ugyanígy rögtön válaszolhatunk egy Google Dokumentumban beírt hozzászólásra, űrlapokat tölthetünk ki, vagy visszaigazolhatunk valakit egy közösségi oldalon, nem csak az arról szóló értesítést kapjuk meg szövegben – a lehetőségek tárháza végtelen.
Az elmúlt évtizedben a webes élményeink nagy mértékben megváltoztak – a statikus weboldalaktól eljutottunk az interaktív appokig, miközben az e-mailek olyan statikus, idejét múlt üzenetek maradtak, amik alkalmatlanok összetettebb feladatok elvégzéshez. Ha valamilyen akciót szeretnél végrehajtani, linkre kell kattintani, új fület nyitnod a böngészőben, vagy megnézni egy másik weboldalt.”
– magyarázta a fejlesztés fontosságát Aakash Sahney, a Gmail termékmenedzsere, aki szerint a dinamikus levelekkel ezt most megváltozik.
A megoldás aggasztó biztonsági kérdéseket is felvet: ilyen módon könnyebb dolguk lehet például az adathalászoknak, akik már rögtön a címzett elé rakhatják a megtévesztő felületeket, amiken keresztül információkat csalhatnak ki tőlük. A Google bejegyzése szerint viszont nem kell aggódni, mert mindig megvizsgálják a feladót, mielőtt az AMP-alapú tartalom megjelenik a levelezőben.
A fejlesztés egyelőre fejlesztői előnézetben érhető el az üzleti G Suite felhasználók számára, de később a hétköznapi felhasználók számára is megnyílik, továbbá a mobilos Gmail appba is beépül.