A TechCrunch tárta fel, hogy több népszerű iPhone-app is megsérti az Apple szabályzatát azzal, hogy a felhasználók minden kijelzőn végzett tevékenységét rögzítik, beleértve a billentyűzeten beírt betűket, suhintásokat és koppintásokat, amikről képernyőmentéseket továbbítanak a fejlesztőknek. Ehhez a felhasználói szokások vizsgálatával foglalkozó Glassbox szolgáltatását veszik igénybe, akiknek partnerei közt vannak bankok, légitársaságok, hotelek, utazási irodák, többek közt az Air Canada, az Abercrombie & Fitch, az Expedia, és a Hotels.com
A portál rávilágít arra a veszélyre is, hogy milyen következményekkel járhat, ha a felhasználó olyan érzékeny adatokat ír be, mint bankkártya-adatok, vagy személyi azonosítók, például útlevélszám. Ha ezek az adatok külső félhez kerülnek, még nagyobb veszélyben lehetnek, hiszen kiszivároghatnak.
Ugyan kizárólag csak az alkalmazásokon belül történt adatgyűjtés, főleg azért vet fel aggályokat, mert erről sehol nem tájékoztatták a felhasználókat, és mivel nem szerepel a felhasználási feltételekben, így abba bele sem egyezhettek. A Glassbox reakciója szerint ők nem kötik ki, hogy az ügyfeleiknek megemlítsék a szolgáltatásuk használatát az alkalmazásaik feltételeiben, és mivel ők nem appgyártók, nem kötelező engedélyt kérniük az Apple-től.
A képernyőtartalom rögzítése annyira érzékeny terület, hogy az Apple azt tiltja is a külsős appfejlesztők számára. Ezért is alakult ki botrány amiatt, hogy az almás cég speciális jogokat biztosított az Ubernek ahhoz, hogy rögzítsék a felhasználók aktivitásait és hozzáférjenek személyes információkhoz a beleegyezésük nélkül.