Tech

Az Apple egyik szeme sír, a másik meg nevet

Az Apple bevételei és nyeresége csökkenéséről adott számot a New York-i tőzsde zárása után, kedd éjjel kiadott gyorsjelentésében. Az amerikai vállalat 2019-es pénzügyi évének első, december 29-vel zárult negyedévében 84 milliárd 310 millió dollár bevételre tett szert, ami éves összehasonlításban 4,51 százalékos csökkenés. 

A cég adózás utáni nyeresége 0,5 százalékkal 19 milliárd 965 millió dollárra esett vissza – írja az MTI. Az Apple igazgatótanácsa részvényenként 73 cent osztalék kifizetését hagyta jóvá. Elemzők valamivel gyengébb számokat, 84 milliárd dolláros forgalom mellett részvényenként 4,17 centes nyereséget vártak.

Megzuhant az iPhone

Nem okozott meglepetést a tény, hogy a forgalom csökkenése alapvetően arra vezethető vissza, hogy Kínában meredeken csökkentek az eladások, illetve jelentősen visszaesett a vállalat legfontosabb terméke, az iPhone értékesítése.

A befektetők azonban kedvezően fogadták, hogy az Apple szolgáltatásaiból származó bevételek erős ütemben emelkedtek, Tim Cook vezérigazgató pedig arról beszélt, hogy az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi feszültségek enyhülnek.

Az Apple szerint ezért nem fogynak olyan jól az új, drága iPhone-ok
A kínaiakat és az olcsón cserélhető aksikat is okolják.

Így a tőzsdezárás utáni elektronikus kereskedésben jelentősen emelkedett az Apple árfolyama, közép-európai idő szerint szerda reggel nyolc óra körül 5,79 százalékos nyereségben, 163,63 dolláron állt a jegyzés.

A laptopok, okosórák jól szerepeltek

Az egyes termékcsoportok közül a forgalom közel 62 százalékát kitevő okostelefonok eladásainak értéke éves összehasonlításban 15 százalékkal 51 milliárd 982 millió dollárra zuhant az értékesítés szempontjából kulcsfontosságú, az ünnepi szezont is magában foglaló negyedévben.

Apple Watch 2 – Forrás: 24.hu

Viszont a laptopok eladásából származó bevételek 8,67 százalékkal 7,41 milliárd dollárra, a tableteké pedig 16,9 százalékkal 6,72 milliárd dollárra nőtt.

Az egyéb termékek, köztük az okosórák forgalmazásának értéke 33,3 százalékkal 7,3 milliárd dollárra – történelmi csúcsra – ugrott, míg a szolgáltatások, köztük az Apple Music és az App Store, 19,1 százalékkal több, 10,87 milliárd dollár bevételt hoztak, ami ugyancsak rekordnagyságot jelent.

A december 29-cel záródó három hónapban az Apple:

  • Kínából származó bevételei 26,66 százalékkal, 13,16 milliárd dollárra csökkentek.
  • Európában 3,3 százalékkal 20,36 milliárd dollárra,
  • Japánban pedig 4,5 százalékkal 6,91 milliárd dollárra estek vissza a bevételek.
  • Amerikában 4,96 százalékkal 36,94 milliárd dollárra nőttek,
  • Ázsia és a csendes-óceáni térség országaiban pedig – Kína és Japán leszámításával – 1,09 százalékkal 6,92 milliárd dollárra emelkedtek a bevételek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik